ارتش سودان : کنترل فرودگاه مروی را به دست گرفت

ارتش سودان : کنترل فرودگاه مروی را به دست گرفت
يکشنبه 27 فروردين 1402 - 21:54

ارتش سودان اعلام کرد که فرودگاه نظامی مروی در شمال کشور را از سلطه نیروهای واکنش سریع (شبه نظادمیان) خارج کرده و کنترل آنرا به دست گرفته است.

العالم – سودان

به گزارش العالم، سخنگوی ارتش سودان طی سخنانی گفت: کنترل فرودگاه مروی را دراختیار داریم ولی از بیم جان اسرای مصری و سودانی درحمله به نیروهای واکنش سریع درنگ کرده ایم.

شبه نظامیان نیروهای واکنش سریع چند ساعت پیش اعلام کرده بودند که کنترل فرودگاه مروی را بعد از درگیری های شدید با ارتش سودان به دست گرفته اند.

نیروهای واکنش سریع در سودان، ویدئویی درصفحه رسمی خود از باند پرواز جنگنده ها در فرودگاه مروی منتشر کرد. یک افسر وابسته به این نیروها گفت: به مردم سودان اظمینان خاطر می دهیم که فرودگاه مروی به طور کامل تحت کنترل ماست.

این درحالیست که برخی منابع ارتش سودان به برخی خبرگزاری ها گفتند که نیروهای ارتش درحال تعقیب "بقایای شورشیان" از اطراف فرودگاه مروی هستند.

آن ها تاکید کردند که 100 نفر از نیروهای واکنش سریع را بعد از بازداشت در این فرودگاه به اسارت گرفته اند.

دیروز (شنبه) تصاویر و ویدئوهایی منتشر شد که نشان می داد گروهی از نظامیان مصری در این فرودگاه نظامی در شهر مروی بعد از سلطه نیروهای واکنش سریع براین فرودگاه به اسارت درآمده اند.

نیروهای واکنش سریع با انتشار ویدئویی خاطرنشان کردند که تصاویر منتشره ، متعلق به نیروهای مصری است که در شهر مروی ، خود را تسلیم آنان کرده اند.

مواضع ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع از صبح دیروز صحنه درگیری های شدید نظامی در استان خارطوم و برخی دیگر ازشهرهای سودان از جمله مروی در شمال و الفاشر و الابیض در غرب این کشور است.

نیروهای ارتش سودان، شبه نظامیان واکنش سریع را "شورشی" خوانده و آن ها را به انتشار دروغ در رابطه با حمله نیروهای ارتش به نیروهایشان متهم کرده و گفته اند که این شبه نظامیان درصدد هستند تا از این طریق بر اقدامات شورشی خود سرپوش بگذارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها