مراسم برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در سیدنی دردسرساز شد

مراسم برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در سیدنی دردسرساز شد
سه شنبه 29 فروردين 1402 - 13:58

ساکنان مناطق مختلف شهر سیدنی در جلسه سه شنبه شب شورای شهر راندویک شرکت خواهند کرد تا از شورا بخواهند این تصمیم را لغو کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، عده‌ای از شهروندان در خارج از محل برگزاری جلسه شورای شهر راندویک در سیدنی استرالیا، در اعتراض به تصمیم برافراشتن پرچم رژیم جعلی صهیونیستی - که خشم بسیاری را برانگیخته است، تجمع خواهند کرد.

در اوایل سال جاری میلادی، شورای راندویک به برافراشتن پرچم این رژیم جعلی در 26 آوریل، برای جشن گرفتن هفتاد و پنجمین سالگرد اعلام استقلال رژیم جعلی صهیونیستی رأی داد.

گروهی از ساکنان و سایر مردم از سراسر سیدنی در جلسه سه شنبه شب شرکت خواهند کرد تا از شورا بخواهند این تصمیم را لغو کند.

آنها می گویند با در نظر گرفتن نقض مداوم حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، برافراشتن پرچم این رژیم توهین به ارزش‌های برابری و کثرت‌گرایی استرالیا خواهد بود.

شبکه حمایت از فلسطینِ استرالیا به درخواست ساکنان فلسطینی، یهودی، مسیحی و مدافعان حقوق بشر اعلام کرد از این اعتراض حمایت خواهد کرد.

پروفسور یحیی شهابی، ساکن فلسطینی‌الاصل منطقه ماروبرا گفت از تصمیم شورای شهر راندویک برای برافراشتن پرچم اسرائیل وحشت‌زده شده است.

وی گفت: «به طور ضمنی یا صریح، این شورا اعلام می‌کند که از اقدامات راست‌گراترین کابینه در تاریخ این رژیم چشم‌پوشی می‌کند».

او ادامه داد: «من دوستان و همکاران یهودی زیادی در محافل پزشکی دارم، ما ارزش‌های زیادی در مورد زندگی و انسانیت داریم، اما اسرائیل در این ارزش‌ها شراکتی ندارد.»

میشل برکون، ساکن یهودی ماروبرا نیز نگرانی‌های خود را در مورد اقدامات اسرائیل به اشتراک گذاشت و گفت این پرچم نماینده او یا کمک او به جامعه محلی نیست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها