خبرنگار العالم گزارش می دهد؛

نقش تاثیر گذار آرای 13 میلیون رای‌دهنده جوان ترکیه در انتخابات آتی

چهارشنبه 30 فروردين 1402 - 11:28

مرکز آمار ترکیه اعلام کرد از مجموع 62 میلیون رای‌دهنده ترکیه‌ای، حدود 13 میلیون نفر در سنین 18 تا 25 سال هستند و 6 میلیون از این رای‌دهندگان جوان برای اولین بار حق رای خواهند داشت.

العالم- ترکیه

به گزارش خبرنگار العالم، با نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات ترکیه- اواسط ماه آینده- ائتلاف‌های انتخاباتی فعالانه تلاش می‌کنند تا آرای شهروندان را تصاحب کنند.

تاثیر مسایل اقتصادی و برنامه‌های ائتلاف‌ها برای اقتصاد کشور تاثیر بسزایی در کسب آرای جوانان در انتخابات آتی خواهد داشت.

یک شهروند جوان ترکیه ای در گفت‌وگو با تلویزیون العالم اظهار داشت: من به عنوان یک جوان، نامزدی را انتخاب می‌کنم که برنامه قوی و به‌ویژه برنامه اقتصادی قوی داشته باشد. دوستان من نیز این دیدگاه را دارند. ما می‌خواهیم اوضاع بهتر و بحران‌های ترکیه حل شود.

ناظران می‌گویند که حزب عدالت و توسعه برای متقاعد کردن جوانان برای رای دادن به این حزب در انتخابات آینده، با مشکلاتی مواجه است.

در حالی‌که جوانان از نزدیک برنامه‌های احزاب را زیر نظر دارند تا گزینه‌های خود را مشخص کنند، اپوزیسیون ترکیه تلاش می‌کند تا از این کارت مهم، در انتخابات به نفع خود استفاده کند.

یک شهروند دیگر ترکیه ای می‌گوید: انتخابات نزدیک است و من به عنوان یک جوانی که در این کشور زندگی می کنم، نامزد و حزبی را انتخاب می‌کنم که بتواند مشکلات ما را حل کند. ما باید در این انتخابات بیش از هر زمان دیگری هوشیار باشیم، مشکلات کشور زیاد است و اقتصاد ویران‌شده‌ای داریم، باید کسی را انتخاب کنیم که خواسته‌های ملت را برآورده و بحران‌های کشور را حل کند.

13 میلیون رای‌دهنده جوان که حدود نیمی از آنها با توجه به شرایط سنی برای اولین بار امکان شرکت در انتخابات را کسب کرده اند، عامل تعیین‌کننده‌ای در نتایج انتخابات آتی ترکیه خواهند بود.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان ترکیه در ۱۴ می ۲۰۲۳ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها