تحمیل جنگ و شرایط سخت اقتصادی، شادی عید را از یمنی ها ربود+ویدئو

پنج‌شنبه 31 فروردين 1402 - 13:44

مردم استان الحدیده در غرب یمن عید سعید فطر را در حالی جشن می گیرند که به سبب شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحمیل جنگ و ویرانی های حملات ائتلاف متجاوز به کشورمان، از امکانات اندکی برخوردارند، آنها با این حال به سنت ها و آداب و رسوم دیرینه خود پایبندند و از میهمانان خود تا حد توان پذیرایی می کنند.

العالم _ یمن

خبرنگار شبکه العالم از یمن گزارش داد با نزدیک شدن عید سعید قطر، نیاز مردم یمن به خرید مایحتاج برای این آیبین فرخنده افزایش می یابد، اما دشواری اوضاع اقتصادی و بالا رفتن قیمت ها به دلیل محاصره و جنگ، بسیاری از آنها را مجبور کرده است که از بیشتر خواسته های خود چشم بپوشند و به کمترین ها بسنده کنند و این در حالی است که برخی از بازرگانان به ویژه در فصل تعطیلات، از اوضاع بد اقتصادی سوء استفاده می کنند.

با این حال برخی نهادها و سازمان های مردمی به منظور کاهش شدت بحران اقتصادی که همه بخش های زندگی را تحت تأثیر قرار داده است، اقدام به ابتکارات اجتماعی از جمله توزیع کمک های غیرنقدی و غذایی کرده اند تا از تلاش های سازمان های دولتی برای کمک به شهروندان در ایام عید فطر حمایت کنند.

جمال الحمیری مدیر کل دفتر موسوم به «زکات» به شبکه العالم گفت: ما در حال توزیع لباس عید برای ایتام و 700 خانواده فقیر هستیم و این کار در اجرای رهنمودهای رهبران سیاسی یمن مبنی بر گسترش همبستگی اجتماعی در جامعه است.

یمنی ها در همین حال با استفاده از تخفیف های ارائه شده در برخی مراکز تجاری و همچنین خرید از نمایشگاه های فروش، به استقبال عید سعید فطر می روند و خود را آماده می کنند تا خنده را بر لبان کودکان خود بنشانند.

این در حالی است که با توجه به فضای مثبتی که آتش بس و رفت و آمدهای رهبران و مقامات سیاسی به وجود آورده است، یمنی ها امیدوارند که جنگ ائتلاف سعودی علیه آنها متوقف شود و یمن پس از سال ها تفرقه و جنگ، بار دیگر به آرامش گذشته باز گردد.

پربیننده ترین خبرها