معترضان فرانسوی بورس یورونکست را در پاریس تصرف کردند

 معترضان فرانسوی بورس یورونکست را در پاریس تصرف کردند
پنج‌شنبه 31 فروردين 1402 - 17:22

فرانسوی‌هایی که به اصلاحات قانون بازنشستگی اعتراض دارند، به ساختمان بورس یورونکست در شمال پاریس یورش برده و آنجا را به تصرف خود درآوردند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی از معترضان فرانسوی امروز (پنجشنبه) برای مدت کوتاهی به دفاتر بورس یورونکست در منطقه تجاری «لا دفانس» پاریس هجوم بردند و خواستار تامین مالی حقوق بازنشستگی از سوی شرکت های بزرگ شدند.

«فابین ویلودیو» عضو اتحادیه «سود ریل» (راه آهن جنوبی)، گفت: «به ما گفته می شود که پولی برای تامین مالی حقوق بازنشستگی وجود ندارد. اما نیازی به گرفتن پول از جیب کارگران نیست، مقداری در جیب میلیاردرها هست.

گروهی متشکل از چند صد معترض که پرچم‌های اتحادیه‌های صنفی را به اهتزاز درآورده بودند، لابی یورونکست را اشغال کردند و شعارهای محبوب معترضان حقوق بازنشستگی را سر دادند: «ما اینجا هستیم، ما اینجا هستیم، حتی اگر ماکرون نمی‌خواهد ما اینجا هستیم."

آنها همچنین شعار "مکرون استعفا دهد" را سر می‌دادند. اوایل این ماه، صحنه های مشابهی در دفاتر بلک راک در پاریس رخ داد.

به گزارش ایرنا،اوایل این هفته امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه قانون افزایش سن بازنشستگی را امضا کرد. این بدین معنی است که شهروندان باید قبل از دریافت حقوق بازنشستگی دولتی، دو سال بیشتر کار کنند و به ۶۴ سالگی برسند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها