گزارش العالم از اعتراضات در خیابان‌های فرانسه

جمعه 4 فروردين 1402 - 15:36

خبرنگار العالم گزارش داد: «800 هزار فرانسوی یک شب داغ و پرتنش را در تاریخ پاریس ثبت کردند؛ همزمان با اعتراضات علیه برنامه های افزایش سن بازنشستگی، مقر شهر بوردو فرانسه به آتش کشیده شده است.»

العالم - اروپا

احمد غنونی خبرنگار العالم گزارش داد: «دیروز پاریس پایتخت فرانسه شاهد حوادث خشونت آمیزی بود؛ همه جا اعتراض مردمی، اعتصاب، مسدود شدن جاده ها و سوزاندن لاستیک مشاهده می‌شد که شدیدترین واکنش خیابانی از زمان شروع اعتراضات علیه قانون افزایش سن بازنشستگی بود.»

آرنو لوبودور، عضو اتحادیه کارگری فرانسوی اعلام کرد: «ما به دنبال جلب مشارکت همه در تظاهرات هستیم و معتقدیم که اکثریت این مسأله را به خوبی درک می کنند؛ این دولت است که ما را به انجام این کار وادار کرد. ما در واقع جز تظاهرات و اعتراض راه دیگری نداریم.»

غنونی افزود: «به گفته اتحادیه های کارگری تا ظهر، بیش از 800 هزار تظاهرات کننده به خیابان های پاریس آمده بودند. بلافاصله درگیری شدید با نیروهای پلیس آغاز شد که با وجود استفاده از گاز اشک آور موفق نشدند معترضان را بازدارند.»

هنگام غروب، درگیری ها به اوج خود رسید و تنش ها بیش از پیش افزایش یافت.

وی اشاره کرد که در تاریکی شب، خیابان های پاریس تبدیل به میدان جنگ شد، آتش همه جا را شعله ور کرد و درگیری بین معترضان و نیروهای پلیس مستقیم و خونین شد تا آنجا که حتی دستگیری و حملات وحشیانه علیه تماشاچیان غیرمسلح نیز صورت گرفت.

غنونی خاطرنشان کرد: «این رویداد خشونت آمیزترین رویدادها از زمان شروع اعتراضات علیه قانون افزایش سن بازنشستگی بود؛ گفتنی است مکرون بدون موافقت و تصویب پارلمان فرانسه، این قانون را تصویب و افکار عمومی در این کشور را تحریک کرد. خیابان های فرانسه در حال حاضر صحنه جنگ علنی با دولت شده است و به نظر نمی رسد به این زودی به پایان خود نزدیک شود. مسلماً یکی از دو طرف باید عقب نشینی کند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها