امیرعبداللهیان: تهران آماده رفع برخی موانع و تقویت مناسبات با پاکستان است

امیرعبداللهیان: تهران آماده رفع برخی موانع و تقویت مناسبات با پاکستان است
شنبه 2 ارديبهشت 1402 - 19:41

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود با ابراز خرسندی از پیشرفت همکاری های موجود در روابط دو کشور، بر آمادگی تهران جهت تقویت مناسبات و رفع برخی موانع تاکید کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با بلاول بوتو زرداری همتای پاکستانی، ضمن تبريك عید سعید فطر، مناسبات دوجانبه و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی با ابراز خرسندی از پیشرفت همکاری های موجود در روابط دو کشور، بر آمادگی تهران جهت تقویت مناسبات و رفع برخی موانع تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به مشترکات دو کشور افزود: در سیاست خارجی همسایه محور دولت دکتر رییسی مناسبات تهران و اسلام آباد مورد توجه جدی جمهوری اسلامی ایران است.

بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان نیز با توجه به روابط رو به گسترش دو کشور و اهمیت خاص ایران در منطقه بر توسعه مناسبات دو کشور تاکید کرد .

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در این گفتگوی تلفنی در مورد مناسبات تهران و ریاض و دیگر موضوعات منطقه ای از جمله برقراری صلح در اوکراین رایزنی کردند.

ابراز نگرانی از تحولات سودان و گفتگو برای لغو تحریم ها از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر در این گفتگوی تلفنی بود.

پربیننده ترین خبرها