اوکراین خواستار افزایش ۱۰ برابری کمک‌های نظامی غرب شد

اوکراین خواستار افزایش ۱۰ برابری کمک‌های نظامی غرب شد
يکشنبه 3 ارديبهشت 1402 - 05:26

آندری ملنیک معاون وزیر خارجه اوکراین خواستار افزایش ۱۰ برابری کمک های نظامی به کی‌یف شد و گفت که کشور های غربی از «خط قرمزهای مصنوعی» عبور کنند.

العالم - اروپا

ملنیک شنبه در توئیتی نوشت: ما از متحدانمان بخاطر کمک‌های نظامی ممنون هستیم. اما این کمک‌ها کافی نیست. اوکراین برای آنکه در سال جاری به تهاجم روسیه پایان بدهد به ۱۰ برابر [تسلیحات] بیشتر نیاز دارد.

وی که پیشتر سفیر اوکراین در آلمان بود، افزود: بنابراین، ما از شرکایمان می‌خواهیم که از همه خط قرمزهای مصنوعی عبود کرده و یک درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به تحویل سلاح [به اوکراین] اختصاص دهند.

این در حالی است که بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمانی سه‌شنبه گفت: توقف ارسال سلاح به اوکراین به معنای پایان فوری این کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: زمانی که دیگر سلاح به اوکراین ارسال نشود، همان روز شکست و پایان اوکراین است و مادامی که لازم باشد به این کشور سلاح ارسال خواهیم کرد.

اظهارات وزیر دفاع آلمان در حالی بیان شده است که در گذشته بسیاری از مقامات اروپا و آمریکا از محدود بودن منابع خود برای ارسال به اوکراین خبر داده بودند.

کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گفت: ما بدون شک مبلغ فوق‌العاده‌ای از کنگره دریافت کرده‌ایم تا به ارایه کمک‌های امنیتی به اوکراینی‌ها ادامه دهیم، اما این منابع مالی نامحدود نیستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها