تداوم سیر نزولی بهای نفت/ سقوط طلای سیاه به پایینترین سطح در 15 ماه اخیر

تداوم سیر نزولی بهای نفت/ سقوط طلای سیاه به پایینترین سطح در 15 ماه اخیر
دوشنبه 29 اسفند 1401 - 16:17

صبح امروز بهای جهانی نفت بیش از 2 دلار کاهش یافت.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت صبح روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح در 15 ماه گذشته رسید زیرا نگرانی‌ها از تهدیدهای مرتبط با بخش بانکداری جهانی ممکن است باعث رکود اقتصادی شود که کاهش تقاضای سوخت را به همراه خواهد داشت.
صبح امروز، بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 2 دلار و 32 سنت یا 3.2 درصد کاهش به 70 دلار و 65 سنت رسید. این رقم، پایینترین بهای شاخص برنت از دسامبر 2021 محسوب می‌شود. شاخص برنت هفته گذشته نیز حدود 12 درصد نزول را از سر گذرانده بود. همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 2 دلار و 15 سنت یا 3.2 درصد کاهش، 64 دلار و 59 سنت معامله شد که پایین‌ترین میزان از دسامبر 2021 است. بهای شاخص نفتی آمریکا هفته گذشته با 13 درصد کاهش مواجه شد.
کاهش قیمت نفت علی‌رغم یک توافق تاریخی رخ می‌دهد که بر مبنای آن، UBS، بزرگ‌ترین بانک سوئیس، بانک وام‌دهنده شماره 2 این کشور، Credit Suisse، را عملاً تحت مالکیت خود در می‌آورد تا از گسترش بحران بانکی جلوگیری کند.
پس از اعلام این خبر، بانک مرکزی آمریکا، بانک مرکزی اروپا و سایر بانک‌های مرکزی بزرگ متعهد شدند که نقدینگی بازار را افزایش دهند و از سایر بانک‌ها حمایت کنند.
بادن مور، رئیس تحقیقات کالایی بانک ملی استرالیا در خصوص کاهش اخیر بهای نفت گفت: «تمرکز بازار بر نوسانات فعلی بخش بانکی و پتانسیل افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا است.»
مور افزود: «اجلاس آتی اوپک یک کاتالیزور بالقوه دیگر در چشم‌انداز بازار است. ریسک کاهش بیشتر قیمت‌ها این احتمال را افزایش می‌دهد که اوپک تولید را هرچه بیشتر پایین بیاورد.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها