سفیر فلسطین در ایران: وقت آزادی ملت مظلوم فلسطین فرا رسیده است

سفیر فلسطین در ایران: وقت آزادی ملت مظلوم فلسطین فرا رسیده است
سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 - 10:10

سلام زواوی، سفیر فلسطین در تهران گفت : وقت آن فرا رسیده است که ملت بزرگ فلسطین آزاد شوند و همه با هم در مسجد الاقصی نماز بخوانیم.

العالم - فلسطین اشغالی

سلام زواوی ، در مصاحبه ای با پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ، که روز شنبه (دوم اردیبهشت) در حاشیه دیدار مسئولان کشور و سفرای کشورهای اسلامی با مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (رض) انجام شد، ضمن تبریک عید فطر به ملت، دولت و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ما ملت فلسطین همواره گفته ایم که عید ما بازگشت به خانه و وطن ماست و بدون این بازگشت، عیدی نخواهیم داشت. ما تلاش می کنیم با استفاده از همه ابزارها و راه های موجود به همین مناسبت پیام خود را به جهان اسلام برسانیم و به همه جهانیان بگوییم که ملت فلسطین را ببینید که وطنشان از هفتاد سال پیش اشغال شده است. آیا وقت آن نرسیده است که این ملت آزاد شود؟

وی افزود : ما تنها ملتی هستیم که در سال 2023 پس از هفتاد سال همچنان در اسارت به سر می بریم. ما از جهان اسلام می خواهیم برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین به پا خیزند.

زواوی در پاسخ به سوالی درباره دستاوردهای تقویت وحدت ملت ها و دولت های اسلامی برای فلسطین گفت: دولت فلسطین با اینکه در اشغال رژیم صهیونیستی از حاکمیت کامل برخوردار نیست با این حال یک کشور است و بیش از 52 دفتر نمایندگی دیپلماتیک از کشورهای مختلف اعم از عربی و اسلامی و غیر اسلامی در خاک فلسطین حضور دارند و فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد که یکی از دستاوردهای مبارزات ملت فلسطین ، تصویب قطعنامه ای در سازمان ملل به نفع فلسطین است که بر اساس آن برگزاری سالروز اشغال فلسطین به عنوان "یوم النکبه" درسال 1967 است و ما اولین مراسم را به این مناسبت در سطح جهانی در تاریخ 15/5/2023 در مقر سازمان ملل برگزار خواهیم کرد. آنها مظلومیت ملت فلسطین و اشغال بودن کشورشان را به رسمیت شناختند و این، یک پیروزی برای ملت ماست که با کمک کشورهای برادر عربی و اسلامی و دوستان خود و آزادگان جهان به دست آمده است و ان شاء الله وقت آن رسیده است که این ملت مظلوم به آزادی و استقلال دست یابد و همه با هم در مسجد الاقصی نماز بخوانیم.

"سلام زواوی" در پاسخ به سئوالی درباره تأثیرات تحولات اخیر در فلسطین و وحدت بین اغلب گروه های مقاومت بر آینده این کشور تصریح کرد: به لطف خدا ملت فلسطین و همه گروه های فلسطینی به رغم برخی اختلافات موجود در دیدگاه های خود، درباره یک حقیقت اتفاق نظر دارند و آن، ایجاد کشوری مستقل به پایتختی قدس شریف است و این حقیقت، جزء اصول و مبانی تفکر فلسطینی است که هیچ دولت فلسطینی یا هیچ یک از گروه های فلسطینی یا شخصیت ها نمی توانند آن را نادیده بگیرند و ما به یاری خدا آن را محقق خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها