آخرین گزارش از اوضاع سودان و تشدید بحران انسانی

آخرین گزارش از اوضاع سودان و تشدید بحران انسانی
سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 - 12:16

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد، پس از درگیری ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان، از ورود بیست هزار پناهجوی سودانی جدید به چاد خبر داد.

العالم - آفریقا

با ادامه درگیری ها در سودان ، بحران انسانی در حال تشدید است و بخش بهداشت تحت فشار زیاد، با خطر سقوط روبرو است و این در حالی است که برق بسیاری از مناطق قطع شده، منابع آب آشامیدنی کاهش یافته و غارت و دزدی افزایش یافته است.

شمار قربانیان غیرنظامی ناشی از درگیری ها به 273 کشته و 1580 هشتاد زخمی افزایش یافت.

هفته دوم آتش بس با درگیری های مداوم در سه شهر خارطوم و با استفاده از سلاح های سنگین، هواپیماهای جنگی و ضد هوایی زمینی همچنان نقض می شود ، در محله ها نیز درگیری هایی رخ داد هرج و مرج آشکار امنیتی، سرقت در روز روشن از مغازه ها و همچنین حملات به تعدادی از زندان ها و بیرون راندن زندانیان مشاهده می شود.

وضعیت سودان بسیار فاجعه آمیز است، خانواده های سودانی مجبورند در خانه های خود بمانند و با ادامه بمباران ها و درگیری های نظامی ، نگرانی آن ها درباره کم شدن مواد غذایی روز به روز بیشتر می شود.

قطعی برق و آب در بیشتر محله های خارطوم به چشم می خورد، از سوی دیگر بیمارستان ها با کمبود شدید کادر پزشکی و امدادی و افزایش شمار زخمی ها روبرو هستند.

دکتر "عثمان موسی" رئیس بخش بیماری های کلیوی بیمارستان احمد قاسم گفت : از دو طرف درگیری می‌خواهیم راه‌ها را برای بیماران دیالیزی و افراد مبتلا به بیماری های مزمن باز کنند.

شرایط انسانی در سودان بسیار وخیم است و هیچ کسی نمی داند که سرنوشت این جنگ به کجا ختم خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها