گزارش العالم از مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در تهران

چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402 - 10:01

مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی، روز گذشته (سه شنبه) در تهران برگزار شد و طی آن، به موضوعات مختلفی از جمله نقش این شهید بزرگوار در ایجاد وحدت میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش و همچنین نقش او در مدیریت برخی عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس پرداخته شد.

العالم- ایران

با گذشت 24 سال از شهادت سردار علی صیاد شیرازی، نقش برجسته و اندیشه‌های نظامی‌ای که این شهید بر دوش داشت و از او یک رهبر جاویدان ساخت، همچنان چراغ راه نسل‌های جدید و کادر نیروهای مسلح به‌ویژه در زمینه‌های تعمیق عنصر انسجام ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. مراسم نکوداشت این شهید، روز گذشته در تهران و با حضور بسیاری از شخصیت‌ها برگزار شد.

سرلشکر "یحیی رحیم صفوی" دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم گفت: شهید صیاد شیرازی را باید مهندس جدید نیروهای مسلح و مهندس یگان ارتش و انقلاب نامید. شهید شیرازی یک پاسدار، متدین و در عین حال از دانش نظامی بالایی برخوردار بود.

شهید سپهبد علی صیاد شیرازی نقش بارزی در مقابله با دشمنان، حفظ وحدت و حاکمیت کشور و کسب پیروزی در بسیاری از عملیات‌ها از جمله عملیات "امام هشتم"، "راه قدس"، "فتح المبین" و "بیت المقدس" در دوران جنگ تحمیلی داشت. او همچنین عملیات "مرصاد" را فرماندهی کرد که در این عملیات نیروهای گروهک منافقین (سازمان تروریستی مجاهدین خلق) که با پشتیبانی نیروهای رژیم صدام وارد استان کرمانشاه شده بودند، سرکوب شدند.

"مهدی صیاد شیرازی" فرزند شهید صیاد شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه العالم گفت: پدرم خصوصیات بسیار ارزشمندی داشت، به رغم اینکه مشغله زیادی در بیرون از خانه داشت ولی در خانه، او مدیر و معلم خوبی برای ما بود و خانواده و فرزندان را به خوبی مدیریت می‌کرد.

سپهبد صیاد شیرازی در طول خدمت به سبب کسب موفقیت های روز افزون، به سمت فرمانده نیروی زمینی ارتش نایل شد و سپس به عضویت شورای عالی دفاع درآمد.

سپهبد صیاد شیرازی، بامداد ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ در تهران و مقابل درِ منزلش، به دست اعضای گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها