مقام نظامی سابق ترکیه: شاید جنگ سودان پنج سال طول بکشد

مقام نظامی سابق ترکیه: شاید جنگ سودان پنج سال طول بکشد
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1402 - 02:22

یک مقام نظامی سابق ترکیه چهارشنبه شب پیش بینی کرد که شاید جنگ سودان ۴ یا ۵ سال طول بکشد.

العالم-ترکیه

«اسماعیل حقی بکن» رئیس پیشین اطلاعات نظامی ستاد کل ارتش ترکیه به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: حوادث سودان در واقع بیش از آن که جنگ میان گروه‌های سودانی باشد، جنگ میان شرق و غرب است.

وی ورود مستقیم کشورهای غربی، آمریکا و ناتو به جنگ سودان را بعید دانست و گفت که آنها از طریق حمایت از گروه‌های مختلف در سودان برای طولانی تر شدن این جنگ تلاش می‌کنند.

این مقام پیشین نظامی ترکیه گفت: غرب از نیروهای پشتیبانی سریع به ریاست حمیدتی و به بهانه جلوگیری از مهاجرت شهروندان سودانی به اروپا با توجه به این که این گروه کنترل مرزها و گذرگاه‌های مرزی را برعهده دارد، حمایت خواهد کرد.

وی تأکید کرد: فکر نمی کنم که آمریکا، غرب و ناتو با نیروی نظامی وارد سودان شوند، اما آنها احتمالا با اعزام نیروهای ویژه به حمایت و آموزش برخی گروه‌های سودانی و تجهیز آنان به سلاح و سوق دادن به درگیری با دیگر گروه‌های سودانی به جای دخالت مستقیم نظامی اقدام می کنند.

این مقام سابق نظامی ترکیه گفت: آمریکا و غرب اهدافی در سودان دارد، به همین خاطر آنها برای رسیدن به این اهداف آشکارا از درگیری در این کشور حمایت می‌کنند.

وی ادعا کرد: آمریکا، اسرائیل و غرب با همکاری عمر البشیر (رئیس جمهوری پیشین سودان) منابع طبیعی سودان را بین خود تقسیم و ۳۰ سال است که درحال غارت منابع آن هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها