شهادت یک کارگر فلسطینی در حمله شهرک‌نشینان صهیونیست

شهادت یک کارگر فلسطینی در حمله شهرک‌نشینان صهیونیست
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1402 - 16:15

یک کارگر فلسطینی اهل غزه که در داخل اراضی اشغالی مشغول به کار بود، در پی حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به شهادت رسید.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع فلسطینی امروز (پنج شنبه) از شهادت «امین عبدالقادر ورده» (۵۹ ساله) و اهل غزه در داخل اراضی اشغالی خبر دادند.

به نوشته وبگاه معا، شهید عبدالقادر ورده ساکن اردوگاه «النصیرات» در منطقه غزه، در داخل شهرهای صهیونیست‌نشین به کارگری مشغول بود. به گفته خانواده‌اش، او از پنج روز پیش به خانه نیامده بود و امروز صهیونیست‌ها خبر شهادتش را به آن‌ها داده‌اند.

به گفته برادر این شهید به نقل از دیگر کارگران فلسطینی، شهید عبدالقادر ورده پس از پایان کار و ترک کارگاه هدف حمله شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته و به شهادت رسیده است. پیکر او همچنان در بیمارستان رژیم صهیونیستی است و اشغالگران هیچ توضیحی در خصوص جزئیات حادثه ارائه نکرده‌اند.

به گفته او، این شهید هیچ بیماری زمینه‌ای و مشکل جسمانی نداشت و در سلامت کامل پنج روز پیش خانه را ترک کرده بود.

شهادت این کارگر اهل غزه در حالی است که موضوع کارگران فلسطینی در اراضی اشغالی، از مسائلی است که هر از گاهی جنجالی شده و در سرتیتر رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

طبق گزارش روزنامه الاقتصادی فلسطین، بالغ بر ۱۹۰ هزار کارگر فلسطینی در اراضی اشغالی مشغول به کار هستند که عمده آن‌ها در حوزه ساختمان‌سازی کار می‌کنند.

عدم پرداخت حق و حقوق کارگران و عدم پرداخت بیمه بازنشستگی آن‌ها از مسائلی است که همواره در خصوص کارگران فلسطینی مطرح بوده است. در این راستا وزارت کار فلسطین تخمین می‌زند که ۱.۵ میلیون کارگر فلسطینی از سال ۱۹۷۰ سابقه کار در بخش‌های مختلف در داخل سرزمین‌های اشغالی را داشته‌اند که از این تعداد تنها ۴۰۰ کارگر، بر اساس چیزی که در قانون کار رژیم صهیونیستی تصریح شده است در حال حاضر حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند.

در اسفند سال گذشته نیز تشکیلات خودگردان فلسطین و نهادهای کارگری فلسطین تصمیم جدید رژیم اشغالگر اسرائیل مبنی بر انتقال وجوه بازنشستگی کارگران فلسطینی به یک شرکت خصوصی اسرائیلی به نام آمتیم(Amtim) و تحت عنوان سرمایه‌گذاری را جنایت واقعی و دزدی علیه طبقه کارگر فلسطین توصیف کردند.

پربیننده ترین خبرها