رشته توییت سخنگوی وزارت امور خارجه:

کنعانی: پایان نکبت و روز آزادی فلسطین‬⁩ نزدیک است

کنعانی: پایان نکبت و روز آزادی فلسطین‬⁩ نزدیک است
جمعه 8 ارديبهشت 1402 - 12:42

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه رژیم آپارتاید‬⁩ صهیونیستی امروز بیش از پیش دچار تشتت، اضمحلال درونی و بحران هویت جعلی خویش است، تصریح کرد: پایان نکبت و روز آزادی فلسطین‬⁩ نزدیک است.

العالم - فلسطین اشغالی

امروز روز تأسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی یا همان روز نکبت است.

در چنین روزی رژیم صهیونیستی در فلسطین اعلام موجودیت کرد و حدود ۸۰ درصد از خاک این کشور را به اشغال خود درآورد. در این روز مهاجرت اجباری مردم فلسطین و ورود یهودیان از سراسر جهان به سرزمین اشغالی رخ داد. روز نکبت (یوم النکبة) نامی است که شهروندان فلسطینی برای این روز استفاده می‌کنند.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزا ت امور خارجه امروز (جمعه) هشتم اردیبهشت ماه در این باره گفت: امروز، روز تأسیس رژیم شوم ⁧‫اسرائیل‬⁩، روز اشغال یک کشور و سرزمین ملتی دیگر (⁧‫فلسطین‬⁩) است که از آن به «روز نکبت» (⁧‫یوم النکبة‬⁩) یاد می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در توئیتی در این باره نوشت: خلاف آنچه صهیونیست‌ها و حامیان غربی آنها می‌گویند، اسرائیل یک دولت دموکراتیک نیست که در سرزمینی بدون ملت شکل گرفته باشد، بلکه ارتشی اشغالگر است که بر سرزمین ملتی دیگر مسلط شده و دولتی قومی و نژادی تشکیل داده است.

وی افزود: آمریکا و اروپا می‌بایست از خود شرمنده باشند که هم در اشغال سرزمین یک ملت کمک کردند، هم در تأسیس یک دولت نژادی مشارکت تعیین کننده داشتند و هم ۷۵ سال چشم خود را بر فاحش‌ترین جنایات ضدبشری این رژیم غاصب بسته‌اند و در کنار ظالم و ضد مظلوم ایستادند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: ‏برغم ظلم ۷۵ ساله بر ملت مظلوم فلسطین، ⁧‫رژیم آپارتاید‬⁩ امروز بیش از پیش دچار تشتت، اضمحلال درونی و بحران هویت جعلی خویش است و پایان نکبت و روز آزادی فلسطین‬⁩ نزدیک است.

چند هزار نفر از یهودیان ضد صهیونیستی به مناسبت سالروز «یوم النکبه» و تأسیس این رژیم در قدس اشغالی راهپیمایی کردند. تعدادی از یهودیان ضد رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی هم در این تظاهرات پرچم این رژیم را به آتش کشیدند.

پربیننده ترین خبرها