شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن چند تن دیگر در کرانه باختری

شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن چند تن دیگر در کرانه باختری
جمعه 8 ارديبهشت 1402 - 21:54

یک نوجوان 15 ساله فلسطینی امروز جمعه در جریان درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی که به سرکوب راهپیمایی‌ های اعتراض آمیز علیه شهرک‌سازی در مناطق مختلف کرانه باختری اقدام کردند، شهید و ده ها تن دیگر دراین درگیری ها بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند.

العالم - فلسطین

برخی منابع محلی از شهادت "مصطفی عامر صباح " (15 ساله) بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر در درگیری در منطقه باستانی تقوع در شرق بیت لحم خبر دادند.

همچنین در درگیری های امروز میان فلسطینی با نظامیان اشغالگر صهیونیست در پی سرکوب راه پیمایی های هفتگی و اقدامات تجاوزکارانه علیه شهرک سازی های این رژیم ، ده ها فلسطینی مصدوم و یا دچار حالت خفگی شدند.

در جریان سرکوب راهپیمایی هفتگی ضد شهرک سازی کفر قدوم در قلقیلیه، توسط ارتش اشغالگر اسرائیل و درخواست برای بازکردن خیابانی که نزدیک به 20 سال است بسته شده ، چهار شهروند از جمله یک روزنامه نگار، بر اثر اصابت گلوله های پلاستیکی زخمی و ده ها نفر دچار حالت خفگی شدند.

"مراد شتیوی " هماهنگ کننده مقاومت مردمی کفرقدوم اظهار داشت: در حمله نظامیان اشغالگر به شرکت کنندگان در راهپیمایی های اعتراض آمیز علیه رژیم اسرائیل ، 4 نفر از شهروندان از جمله محمد عنایه فیلمبردار تلویزیون فلسطین، مجروح و یا مصدوم شدند.

نظامیان صهیونیست تیم تلویزیون فلسطین را در حال پوشش اقدامات تجاوزکارانه نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان به اراضی روستای کفر قدوم در شرق قلقیلیه، هدف قرار دادند که بر اثر آن محمد عنابه فیلمبردار تلویزیون فلسطین مجروح شد.

سازمان رادیو و تلویزیون در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای اشغالگر در راستای بخشی از سیاست خود در تعقیب تیم های رسانه‌ای رسمی ، و تلاش مستمر برای جلوگیری از پخش تصاویر و صدای فلسطینیان و تلاش شبانه روزی کارشناسان رسانه برای رساندن صدای آن به همه جهان ، تجهیزات تیم به‌ویژه دوربین‌ها را عمدا منهدم کردند.

همچنین برخی شهروندان فلسطینی نیز امروز در جریان سرکوب راهپیمایی هفتگی ضد شهرک سازی توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی در بیت دجن در شرق نابلس، زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

برخی منابع پزشکی گزارش دادند دو غیرنظامی بر اثر اصابت گلوله های فلزی با روکش لاستیکی از ناحیه سینه و دیگری از ناحیه پا مجروح شدند و ده ها نفر نیز دچار حالت خفگی شدند.

برخی منابع محلی گزارش دادند شماری شهرک نشین از ورودی شرقی روستا به زمین های شهروندان حمله کرده و به تعدادی از درختان زیتون چند ساله با حمایت سربازان اشغالگر خسارت وارد کردند که بر اثر آن پنج شهروند با گلوله فلزی مجروح شدند که سرپایی درمان شدند و ده ها نفر نیز دچار خفگی شدند.

پربیننده ترین خبرها