گزارش العالم از آغاز کارزار انتخابات پارلمانی در موریتانی

شنبه 9 ارديبهشت 1402 - 13:38

تبلیغات انتخابات پارلمانی و محلی در موریتانی، که قرار است در سیزدهم می( دوم اردیبهشت 1402) برگزار شود، آغاز شده است. بیشتر احزاب سیاسی و از جمله حزب "الانصاف" و "التجمع الوطنی للإصلاح و التنمیه" کارزار انتخاباتی خود را در نواکشوت، پایتخت به راه انداخته‌اند.

العالم- آفریقا

به گزارش خبرنگار العالم در موریتانی، این اولین انتخابات در دروه ریاست‌جمهوری "محمدولد الشیخ الغزوانی" محسوب می‌شود که حدود 4 سال پیش به این سمت برگزیده شد.

در راستای جان بخشیدن به گفت‌وگوهای سیاسی که طی سال گذشته سازماندهی شد، کارزار انتخابات پارلمانی و محلی که طی آن 25 حزب با هم به رقابت می‌پردازند، آغاز شده است.

مهر ماه سال گذشته (1401) با تلاش وزارت کشور موریتانی، احزاب سیاسی این کشور سند انتخابات مجلس، انتخابات محلی و شهرداری را امضا کردند. این مراسم در ساختمان وزارت کشور برگزار شد و علاوه بر امضای سند مذکور توسط 24 حزب سیاسی، وزیر کشور نیز در آن جلسه سخنرانی کرد.

تمام احزاب برای پیروزی خود در این انتخابات، در تلاش برای تقویت جایگاه مردمی خویش هستند از سوی دیگر برخی از آنها، برای کمتر کردن شانس پیروزی احزاب رقیب به پول‌پاشی روی آورده اند.

وزارت کشور موریتانی پیشتر در جریان آماده‌سازی برای گفت‌وگوهای سیاسی اعلام کرده بود از شرکت احزاب سیاسی در انتخابات که مجوز قانونی ندارند، جلوگیری خواهد شد.

موریتانی در غرب قاره سیاه واقع شده و با کشورهای مغرب، الجزایر، مالی و سنگال همسایه است. این کشور دومیلیون نفر جمعیت دارد.

پربیننده ترین خبرها