درگیری های داخلی در رژیم صهیونیستی تشدید می شود

شنبه 9 ارديبهشت 1402 - 15:22

یک نویسنده و تحلیلگر سیاسی گفت: درگیری های داخلی در رژیم صهیونیستی عمیق تر خواهد شد و به یک مدت زمان خاص، محدود نخواهد شد. وی تأکید کرد که نتانیاهو قصد دارد اختیارات قوه قضاییه را محدود کند چون می داند که خود در صورت محاکمه، محکوم خواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

ولید محمد علی، یک نویسنده و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم تصریح کرد که با اینکه نتانیاهو به منظور مهار خشم صهیونیست ها، تصویب اصلاحات قضایی را به اواخر ژوئن موکول کرده و با سران به اصطلاح مخالفان به گفتگو پرداخته است اما درگیریهای داخلی در رژیم صهیونیستی عمیق تر خواهد شد و به یک مدت زمان خاص، محدود نمی شود.

این کارشناس خاطرنشان کرد که درگیری های جاری علل داخلی دارند با این حال گروه نتانیاهو و جنبش های مذهبی و یهودی های حریدیم آمریکا را عامل این درگیری ها می دانند.

وی با اشاره به اختلافات در داخل جامعه صهیونیست ها می گوید: این ساختار در متن خود حامل تناقض های بسیاری است که باعث شده اند این رژیم نقش کاربردی خود را از دست داده و ارتش آن نتواند ایفای نقش کند.

وی تصریح کرد که مشکل اصلی نتانیاهو این است که به دنبال تصویب قوانینی برای محدود کردن اختیارات دستگاه قضایی است تا خود را از محاکمه نجات دهد... تا الان اتهامات او پابرجاست ... و او می داند که اگر دادگاهی شود حتما محکوم خواهد شد... او تحت فشار صهیونیسم مذهبی و بن گویر است.

پربیننده ترین خبرها