وخامت حال «شیخ خضر عدنان» پس از ۸۵ روز اعتصاب غذا

وخامت حال «شیخ خضر عدنان» پس از ۸۵ روز اعتصاب غذا
يکشنبه 10 ارديبهشت 1402 - 11:28

منابع خبری از وخامت حال «شیخ خضر عدنان» اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و تداوم اعتصاب غذای او در هشتادو پنجمین روز خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش فلسطین الیوم، شیخ خضر عدنان برای هشتاد و پنجمین روز متوالی به اعتصاب غذای خود ادامه می دهد.

وی که خودسرانه از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شده و در زندان های این رژیم به سر می برد، در مخالفت با این اقدام دست به اعتصاب زده است.

وضعیت جسمی و سلامتی این اسیر فلسطینی نامساعد گزارش شده و هر ممکن است که وی به شهادت برسد.

قرار است ظهر امروز یکشنبه دادگاهی در این خصوص برگزار و امکان آزادی با وکالت وی بررسی شود.

شیخ خضر عدنان هفته گذشته بعد از وخیم شدن اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شد اما رژیم صهیونیستی اجازه نمی دهد که هیچ یک از وکلا، پزشکان و یا طرف های حقوقی با وی تماس و از اوضاع سلامتی اش باخبر شوند.

اخیرا موسسه حقوقی «مهجه القدس» از وخامت شدید حال اسیر خضر عدنان عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین خبر داد.

مرکز حقوقی «مهجه القدس» افزود: اداره زندان «رمله» حین ملاقات وکیل اسیر خضر عدنان، بلافاصله او را به سبب وخامت حالش به بیمارستانی غیرنظامی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ منتقل کرده است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین رژیم صهیونیستی را مسئول جان و سلامت شیخ خضر عدنان می داند و می گوید که این رژیم در صورت شهادت وی، بهای بسیار سنگینی پرداخت خواهد کرد.

باشگاه اسیران فلسطین نیز اخیرا با اشاره به وخامت حال خضر عدنان، هشدار داد که او هر لحظه ممکن است، به شهادت برسد.

پیشتر همسر این اسیر فلسطینی در گفت وگو با ایرنا گفت که شیخ عدنان مانند همیشه به اتهام عضویت در جنبش جهاد اسلامی و سخنگویی این جنبش در کرانه باختری، نقش فعال و برجسته در یاری رساندن به اسرا، خانواده شهدا و شرکت و سخنرانی در مراسم و جشنواره های مختلف ضد صهیونیستی بازداشت شد.

وی بیش از ۱۲ بار بازداشت شد و حدود ۸ سال را در زندان های رژیم صهیونیستی به سر برد. همه این بازداشت ها از نوع بازداشت موقت بود و از سال ۲۰۱۱ تاکنون نیز به صورت بازداشت اداری (بازداشت موقت بدون اتهام و به مدت نامعلوم) بازداشت است و هربار پس از اعتصاب غذا آزاد می شود.

به گفته همسر شیخ عدنان، وی از سال ۱۹۹۹ که بازداشت شد، تاکنون فقط با یک اتهام و آن هم عضویت در جهاد اسلامی، یاری رساندن به اسیران و خانواده شهدا و حضور در همه مناطق کرانه باختری بازداشت شده است.

پربیننده ترین خبرها