گفتگوی العالم با همسر اسیر مشهور فلسطینی درباره وضعیت وی در شرایط اعتصاب غذا

يکشنبه 10 ارديبهشت 1402 - 18:46

همسر شیخ خضر عدنان که در زندان های رژیم صهیونیستی در اعتصاب غذا به سر می برد ، گفت که همسرش با گذشت 85 روز از اعتصاب غذا ، جز آب چیزی نمی خورد و در شرایط بسیار دشواری در اسارت به سر می برد.

العالم - فلسطین اشغالی

" رنده موسی" همسر شیخ خضر عدنان در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری العالم در فلسطین اشغالی، در خصوص وضعیت و شرایط همسرش در زندان های رژیم صهیونیستی گفت که وی در بیمارستان زندان الرمله است و به رغم وخامت وضعیت جمسی به بیمارستان غیرنظامی منتقل نشده و هیچ آزمایشی بر روی او انجام نشده است.

شیخ عدنان که خودسرانه از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شده و در زندان های این رژیم به سر می برد، در مخالفت با این اقدام دست به اعتصاب زده به طوری که وضعیت جسمی و سلامتی این اسیر فلسطینی نامساعد گزارش شده، پیش از این گفته شده بود که هر لحظه ممکن است به شهادت برسد.

رنده موسی با بیان اینکه قرار بود جلسه دادگاهی همسرش روز پنج شنبه برگزار شود، گفت که وی را با دروغگویی و به بهانه قطع برق به دادگاه منتقل نکردند.

همسر شیخ عدنان درباره وضعیت سلامت شیخ عدنان اسیر فلسطینی که در اعتراض به بازداشت غیر قانونی خود دست به اعتصاب غذا زده است، ابراز نگرانی کرد و گفت که ما با بیم و نگرانی بسیار وضعیت سلامتی وی را دنبال می کنیم.

وی افزود: به دادگاه استیناف مراجعه کرده ولی خیلی نمی تواند به آن ها اعتماد کند، امیدوار است که شیخ عدنان را در سلامت کامل ببیند.

همسر شیخ عدنان با اشاره به ارایه پیشنهادهایی از سوی دادستانی کل به همسرش گفت که مذاکراتی میان وکلای شیخ صورت گرفته ولی تا به حال توافقی انجام نشده است. از خدای متعال می خواهم که امروز روز آزادی شیخ عدنان باشد.

وی افزود که سازمان زندان های رژیم اسرائیل لجاجت به خرج می دهد و خواهان زندانی شدن شیخ عدنان به مدت بیش از 5 سال در ارتباط با موضوعی است که درصورت اثبات، بیش از هشت ماه یا نهایتا یک سال حبس نباید برای آن صادر شود.

همسر شیخ عدنان در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار العالم اظهار داشت: پیام وی برای گروه های مقاومت و حامیان آن ها و همه موسسات حقوق بشری که به امور اسرا و محور مقاومت در همه مناطق جهان اهتمام می ورزند، این است که از شیخ عدنان که مدافع شرافت و عزت و آزادی ملت فلسطین است، دفاع کنند.

وی اظهار داشت: هر گونه پیروزی شیخ عدنان به منزله پیروزی همه آزادگان جهان است و خدای ناکرده هرگونه شکستی برای وی ، به منزله شکست و تضعیف روحیه مقاومت و شکست دربرابر اشغالگران اسرائیلی متصور خواهد شد.

رنده موسی با بیان اینکه نباید نبرد شیخ عدنان با اشغالگران و هر اقدامی را که می تواند بر این نبرد تاثیر بگذارد، کوچک شمرد ، افزود : هر اقدامی درحمایت از وی ممکن است که به پیروزی شیخ عدنان و نجات او از اسارت منجر شود.

همسر شیخ عدنان در پایان با تاکید بر توکلش بر خداوند گفت: خداوند متعال عملکرد شیخ عدنان را نادیده نمی گیرد و وی در نهایت مانند همیشه پیروز خواهد بود.

همسر این اسیر فلسطینی پیشتر گفته بود که شیخ عدنان مانند همیشه به اتهام عضویت در جنبش جهاد اسلامی و سخنگویی این جنبش در کرانه باختری، نقش فعال و برجسته در یاری رساندن به اسرا، خانواده شهدا و شرکت و سخنرانی در مراسم و جشنواره های مختلف ضد صهیونیستی بازداشت شده است.

پربیننده ترین خبرها