شکایت علیه مصطفی الکاظمی به اتهام دخالت در ترور فرماندهان پیروزی

شکایت علیه مصطفی الکاظمی به اتهام دخالت در ترور فرماندهان پیروزی
يکشنبه 10 ارديبهشت 1402 - 22:55

منابع خبری از طرح شکایت علیه مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر و رئیس دستگاه اطلاعات سابق عراق به اتهام دست داشتن در ترور فرماندهان پیروزی (سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) خبر دادند.

العالم - عراق

به گزارش شبکه العهد عراق، «حسین مؤنس» نماینده جنبش «حقوق» شاخه سیاسی گردان‌های حزب الله عراق در پارلمان شکایتی را علیه مصطفی الکاظمی به اتهام دست داشتن در ترور فرماندهان پیروزی مطرح کرد.

این نماینده عراقی در متن شکواییه خود از دادستانی کل عراق درخواست کرده است تا اقدامات حقوقی و قانونی لازم علیه مصطفی الکاظمی به عنوان رئیس وقت دستگاه اطلاعات این کشور به دلیل کوتاهی و دست داشتن در ترور فرماندهان پیروزی اتخاذ کند.

پس از طرح شکایت «حسین مونس» نماینده مجلس عراق از مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق عراق به دلیل مشارکت در ترور شهیدان ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی، شورای عالی قضایی عراق، مصطفی الکاظمی را به عنوان رئیس وقت سازمان اطلاعات، برای تحقیق و رسیدگی به پرونده ترور فرماندهان پیروزی و نقض حاکمیت فرودگاه بغداد، به دادگاه معرفی کرد.

بامداد سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ در اقدامی تروریستی، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب‌ رئیس وقت سازمان الحشد الشعبی به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها