انقلاب اسلامی ایران فقط مختص ایرانیان نیست

شنبه 22 بهمن 1401 - 14:24

شیخ عقیل الکاظمی، پژوهشگر اسلامی گفت که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران فقط به ایرانی ها اختصاص ندارد بلکه پیروزی همه ملت های مستضعف جهان به حساب می آید.

العالم - ایران / سیاسی

شیخ الکاظمی در گفتگو با شبکه خبری العالم در ویژه برنامه پیروزی انقلاب اسلامی گفت: "این پیروزی و این مناسبت به همه ملت های مسلمان ارتباط دارد و برای همه ملت های مسلمان است. انقلاب اسلامی، به ملت ایران اختصاص ندارد و راه حلی برای همه مشکلات سیاسی پیشین در ایران و پبروزی جدیدی برای همه مستضعفان جهان است. انقلاب اسلامی، قیام حق علیه باطل در سراسر جهان است".

این پژوهشگر اسلامی افزود: امروز پس از 44 سال می توان آثار این انقلاب را در سراسر جهان اسلام دید، امروز برکات این انقلاب مبارک، عراق و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و لبنان و سوریه و فلسطین و یمن و حتی خارج از محدوده جهان اسلام در بر گرفته است.

وی تصریح کرد: من وقتی که سیره امام خمینی قدس سره را – که امام خامنه ای از او به عنوان هدیه خدا برای ما یاد کرده اند – می خوانم به یاد سیره پیامبر اکرم (ص) می افتم که با تغییر، پیروزی اسلام را رقم زدند و حکومت مدینه منوره را بنیانگذاری کرد و 10 سال در آنجا ماندگار شد. امام خمینی هم مثل ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی را بنا نهاد و ده سال ماندند.

الکاظمی افزود: پیامبر به محض پایه گذاری حکومت اسلامی، اولین کاری که انجام دادند، تدوین قانون اساسی بود، امام خمینی هم قانون اساسی اسلامی را تدوین کردند و پرچم رژیم صهیونیستی را پایین کشیده و سفارت این رژیم را بستند، همانطور که پیامبر (ص) یهودیان را به خاطر توطئه هایشان علیه اسلام از مدینه راندند.

وی در ادامه گفت: پیامبر (ص) مسجد مدینه را بر پا کرد و برپایی نماز جماعت را بنیان نهاد؛ امام خمینی نیز اسلام حقیقی و اصیل را در سراسر منطقه پایه گذاشت و امنیت و مقاومت را بسط داده و در برابر ظلم و استبداد ایستاد. همه اینها از ثمرات قیام امام خمینی بود.

پربیننده ترین خبرها