گفتگوی معاون قوه قضائیه با العالم در سفر به بغداد برای پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی/ تسریع در رسیدگی به پرونده شهید سلیمانی/ همکاری ایران و عراق در زمینه مبارزه با گروهک های تروریستی/ گفتگو در باره زندانیان دو کشور و استرداد متواریان

گفتگوی معاون قوه قضائیه با العالم در سفر به بغداد برای پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی/ تسریع در رسیدگی به پرونده شهید سلیمانی/  همکاری ایران و عراق در زمینه مبارزه با گروهک های تروریستی/ گفتگو در باره زندانیان دو کشور و استرداد متواریان
دوشنبه 10 بهمن 1401 - 11:21

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه ایران و دبیر ستاد حقوق بشر این کشور در راس هیئتی بلندپایه وارد بغداد شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر این گزارش، لیث جبر حمزه، رئیس سازمان نظارت قضایی عراق، میزبان هیئت بلندپایه قضایی از ایران به سرپرستی کاظم غریب آبادی بود.

خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد، دفتر رسانه ای شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه ایران و دبیر ستاد حقوق بشر این کشور به بغداد سفر کرده است.

هیئت ایرانی در فرودگاه بغداد مورد استقبال شماری از مقامات بلندپایه عراق از جمله ناظر دستگاه قضایی عراق و مدیرکل حراست قوه قضائیه عراق قرار گرفت.

کاظم غریب آبادی در گفت وگو با العالم درفرودگاه بغداد گفت: موضوعی که اکنون برای ما اولویت دارد، تسریع در رسیدگی به پرونده شهید سلیمانی، شهید ابو مهدی المهندس و همراهان ایشان است.

وی افزود: در این سفر ما این پرونده را مورد پی گیری جدی قرار خواهیم داد. در ایران ما در آستانه صدور کیفرخواست هستیم و امیدواریم در عراق نیز هر چه زودتر کیفرخواست تقدیم دادگاه شود تا تمامی مرتکبان در پیشگاه عدالت محاکمه شوند.

غریب آبادی

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه گفت: در زمینه مبارزه با گروهک های تروریستی که اولویت دیگر ما است، در این سفر با مسوولان عراقی گفت وگو خواهیم کرد. هم ایران و هم عراق دو کشوری هستیم که از اقدامات گروهک های تروریستی رنج های فراوانی را متحمل شده ایم.

وی افزود: لازم است هم در سطح محاکم ملی و همچنین در مجامع بین المللی و حقوق بشری همکاری های نزدیکی را برای مقابله با تروریست ها و گروهک های تروریستی داشته باشیم.

غریب آبادی در ادامه خاطرنشان کرد، در این سفر در باره برحی موضوعات دیگر از جمله در خصوص زندانیان ایرانی در عراق و زندانیان عراقی در ایران و برخی از متواریان به برخی از مناطق در کشور عراق، صحبت خواهیم کرد و مطمئن هستیم که با نوع همکاری که ما تا کنون از دوستان عراقی شاهد بودیم، بر این چالش ها و مشکلات نیز غلبه خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها