قابل توجه عادی سازان روابط با رژیم صهیونیستی:

آمریکایی‌ها، 'اسرائیل' را یک رژیم نژاد پرست می دانند

 آمریکایی‌ها، 'اسرائیل' را یک رژیم نژاد پرست می دانند
دوشنبه 11 ارديبهشت 1402 - 23:10

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیت خود نوشت: «نگاهی به فضای عمومی در آمریکا به عنوان پدرخوانده رژیم جعلی ‎اسرائیل و آخرین اظهارنظرها و افکارسنجی‌ها، نشانگر تغییر ملموس در نوع نگرش به ماهیت آپارتاید این رژیم است.»

العالم - کشکول

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه مریلند آمریکا، 44 درصد از اعضای حزب دموکرات، رژیم صهیونیستی را «آپارتاید» می دانند.

این نظرسنجی همچنین از دو دستگی میان احزاب دموکرات و جمهوری خواه در موضوع فلسطین و درگیری با رژیم اشغالگر صهیونیستی خبر داد؛ 41 درصد از جمهوری خواهان این رژیم اشغالگر را دارای یک «دموکراسی پویا» و 20 درصد آن را آپارتاید می دانند. همچنین 44 درصد از دموکرات ها گفته اند که این یک رژیم آپارتاید است و 34 درصد آن را دارای یک دموکراسی معیوب می دانند.

پروفسور شیبلی تلهامی، محقق موسسه بروکینگز این نظرسنجی را با همکارش استلا راس انجام داد که نتایج آن قابل توجه است؛ زیرا استفاده از اصطلاح آپارتاید در گفتمان آمریکایی در بسیاری از محافل تابو و کاملا ممنوع است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بسیاری از رأی‌دهندگان دموکرات از جنبش «BDS»(جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل) حمایت می‌کنند؛ 41 درصد از رأی‌دهندگان حزب دموکرات گفته‌اند که از این جنبش حمایت می‌کنند، در حالی که تنها 20 درصد گفته‌اند که مخالف آن هستند.

شایان ذکر است که نتایج این نظرسنجی با تعدادی نظرسنجی‌های دیگر همخوانی دارد؛ نظرسنجی موسسه گالوب در ماه مارس 2022 نشان داد که 49 درصد از دموکرات‌های با فلسطینی ها و 38 درصد با صهیونیست ها همدردی می کنند.

اقدام گالوپ نقطه عطفی در نظرسنجی بود، و برای اولین بار اکثریت رای دهندگان حزب دموکرات با حقوق فلسطینی ها همدردی کردند.

یک نظرسنجی که در اوایل ماه جاری توسط مرکز پیو (اندیشکده آمریکایی مستقر در واشنگتن ) انجام شد نشان داد که از هر ده دموکرات تنها یک نفر دیدگاه مثبتی نسبت به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دارد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیت خود نوشت: «بر اساس آخرین نظرسنجی دانشگاه مریلند، ۲۰ درصد از جمهوری‌خواهان و ۴۴ درصد از دمکرات‌ها، اسرائیل را ‎نژادپرست می‌دانند و حمایت از جنبش تحریم رژیم صهیونیستی نیز افزایش یافته است.

‏وی افزود: قطعا در صورت باز شدن فضای آزادی بیان علیه صهیونیست‌ها و رها شدن آمریکا از سیطره لابی صهیونیستی و نظرسنجی گسترده و مستقل‌تر از مردم آمریکا، نتایج شگفت انگیزتری علیه ماهیت و موجودیت این رژیم جعلی اسرائیل بدست می آید.

کنعانی تاکید کرد: افکار عمومی و نخبگان آمریکا حق دارند در جستجوی پاسخ به این پرسش باشند که چرا رژیم‌های آمریکا منافع مردم این کشور و دهها کشور و ملتی که آنها را فقط به زبان «متحد» خود می‌نامند، قربانی رژیم غاصب، آپارتاید، غیردموکراتیک و رو به اضمحلال صهیونیستی می کنند؟!

مسلم است که آفتاب آرمان فلسطین برای همیشه زیر پوشش لابی های صهیونیستی در آمریکا و غرب باقی نخواهد ماند و روزی خواهد رسید که نور آن به برکت خون شهدای فلسطین و محور مقاومت ساطع خواهد شد.

کابینه نتانیاهو که خطرناک ترین تروریست ها و نژادپرستان جهان را در خود جای داده است، حتی پدرخوانده آمریکایی خود را نیز به ستوه آورده است.

در نهایت امیدواریم که سران کشورهای عرب سازشکار مقداری از «وقت گرانبها» خود را برای بررسی این گونه نظرسنجی ها صرف کنند، تا شاید قبل از اینکه دیر شود، در محاسبات اشتباه خود برای سازش با این رژیم تروریستی نژادپرست تجدید نظر کنند.

پربیننده ترین خبرها