آخرین تحولات سودان؛ نقض 6امین آتش بس و ادامه درگیری ها+فيلم

دوشنبه 11 ارديبهشت 1402 - 17:16

خبرنگار العالم از خارطوم گزارش داد که درگیری ها از صبح امروز آغاز شد؛ این در حالی است که امروز اولین روز از ششمین آتش بس ميان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع است.

العالم - جهان اسلام

«طارق ابو شوره» خبرنگار العالم در سودان گفت:تاکنون انفجارها و درگیری‌های شدید در مجاورت کاخ ریاست‌جمهوری و در مرکز وجنوب خارطوم رخ داده و ساعتی پیش انفجارهای شدیدی در حومه کافوری در شهر «بحری» صورت گرفت که از ابتدای جنگ تاکنون به دلیل وجود دو قرارگاه واکنش سریع، این منطقه تحت بمباران شدید قرار دارد.

خبرنگار العالم افزود: دقایقی پیش درگیری ها در حوالی کاخ ریاست جمهوری شدت گرفت و این علاوه بر وقوع درگیری ها و پرواز هواپیماها در محله شمبات در خارطوم است.

نیروهای واکنش سریع در سودان در پاسخ به فراخوان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی، آتش‌بس را به مدت هفتاد و دو ساعت تمدید کردند.

علیرغم هشدارهایی مبنی بر این که کوچکترین لغزش در این جنگ داخلی می تواند باعث یک فاجعه انسانی شود، درگیری بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع همچنان ادامه دارد.

طرفین درگیری یکدیگر را متهم به نقض آتش بس می کنند.

بسیاری از مردم پایتخت که حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد، همچنان از کمبود غذا، آب، برق و پول نقد رنج می‌برند و بسیاری از آنها در خانه‌های خود مانده اند و ده ها هزار نفر در داخل کشور یا در کشورهای همسایه آواره شده اند.

پربیننده ترین خبرها