حملات و انفجارهای پی در پی در خارطوم به رغم آتش بس+فیلم

سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 - 14:24

به رغم توافق ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور بر سر تمدید آتش بس به مدت 72 ساعت دیگر، خارطوم همچنان صحنه حملات هوایی و انفجارهای پی در پی و تبادل آتش بین دو طرف است.

العالم - آفریقا

به رغم اجرایی شدن سومین آتش بس بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع، حملات هوایی و انفجارهای پی در پی همچنان ادامه دارد.

هواپیماهای جنگی مواضع نیروهای واکنش سریع در حومه حلفایا در شمال شمبات در خارطوم بحری را از سر گرفته اند و ضدهوایی های نیروهای واکنش سریع هم به این حملات پاسخ می دهند.

ستون های دود از محله کافوری و اطراف مناطق شمبات و الصبانی در خارطوم بحری، وحله خوجلی و سمت شرقی حزیره توتی در خارطوم به هوا بلند شده است.

ارتش سودان ادعا می کند که نیمی از قدرت حریف را نابود کرده و اوضاع در همه ایالت های سودان آرام است.

در مقابل، نیروهای واکنش سریع هم ادعا می کنند که همچنان مواضعی را در کاخ ریاست جمهوری و رادیو و تلوزیون و فرودگاه خارطوم و محله های اطراف حفظ کرده است.

در سومین هفته درگیری های خونین سودان، سازمان ملل درباره وخامت هر چه بیشتر اوضاع انسانی در این کشور و فرار صدها هزار نفر، هشدار داده است.

"استیفان دوجاریک"، سخنگوی سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت سودان ، اعلام کرده است که حوادث سودان با سرعتی بی سابقه در حال وقوع است.

سازمان بهداشت جهانی هم هشدار داده است که بحران سلامت در سودان در حال تبدیل شدن به فاجعه ای تمام عیار است.

"احمد المنظری"، مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در خاورمیانه اعلام کرده که به خاطر این جنگ، نظام بهداشتی سودان به شدت آسیب دیده است و برای حمایت از آن، به صدها هزار دلار نیاز هست.

"ولکر پرتس"، نماینده سازمان ملل در سودان درباره تلاش های صورت گرفته برای آتش بس گفته است که دو طرف درگیری با اعزام نمایندگان خود به مذاکراتی که قرار است در عربستان انجام شود، موافقت کرده اند.

وی خاطرنشان کرده است که موضوع اصلی این مذاکرات، تثبیت آتش بس زیر نظر ناظران بین المللی است.

پربیننده ترین خبرها