افتتاح سفارت سوریه در ریاض تا پایان ماه جاری میلادی

افتتاح سفارت سوریه در ریاض تا پایان ماه جاری میلادی
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1402 - 17:25

همزمان با تسلیم استوارنامه سفیر سوریه به شاه بحرین در منامه، منابع رسانه ای از سفر یک هیات دیپلمات سوری به عربستان به منظور بازگشایی سفارت این کشور در ریاض خبر دادند.

العالم ـ سوریه

روزنامه الوطن سوریه روز چهارشنبه به نقل از منابع رسانه‌ای در ریاض نوشت که یک هیات فنی از وزارت خارجه سوریه به تازگی از محل سفارت این کشور در ریاض دیدن کرده است.

این منابع افزودند: وضعیت ساختمان سفارت پس از گذشت بیش از ۱۰ سال تعطیلی بسیار نامناسب و نیازمند بازسازی است ، کاری که ممکن است ماه‌ها به طول انجامد.

به گفته این منابع، پس از بررسی‌های انجام شده توسط این هیات، مشخص شد که انجام امور کنسولی در حال حاضر در ساختمان سفارت امکان‌پذیر نیست.

این منابع اضافه کردند: با توجه به تعجیل برای احیای روابط دیپلماتیک و کنسولی بین سوریه و عربستان سعودی، ممکن است سوریه مجبور شود یک ساختمان موقت را تا پایان کار مرمت ساختمان سفارت اجاره کند.

منابع یادشده به روزنامه الوطن گفتند که سوریه و عربستان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک و بازگشایی فوری سفارتخانه‌ها و تعیین دیپلمات‌ها به توافق رسیده‌اند و این امر ممکن است در پایان ماه مه جاری یا اوایل ژوئن آینده اتفاق افتد.

به گفته آن‌ها، یک هیات سعودی نیز با سفر به دمشق در جریان وضعیت ساختمان سفارت عربستان واقع در منطقه «المزه» قرار گرفته و کار را برای بازسازی آن آغاز کرده است.

«فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر خارجه عربستان هجدهم آوریل گذشته پس از گذشت حدود ۱۲ سال از سفر یک مقام عربستانی به دمشق رفت و در کاخ الشعب (مردم) با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار و در مورد روابط بین دو کشور و سایر پرونده‌های سیاسی، عربی و بین المللی گفت وگو کرد.

در همین حال رسانه‌های بحرینی امروز (چهارشنبه) گزارش دادند که «محمد علی ابراهیم» سفیر سوریه در منامه طی مراسمی استوارنامه خود را تحویل «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین داد.

.

پربیننده ترین خبرها