رئیسی: جریان مقاومت در فلسطین رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرده است

رئیسی: جریان مقاومت در فلسطین رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرده است
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1402 - 22:00

رئیس جمهور، گفت: جریان مقاومت، به‌ویژه در فلسطین رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرده و رویکرد توسعه‌طلبی و اشغالگری امروز شکست خورده است.

العالم - ایران / سیاسی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به سوریه، در دیدار «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه این کشور با بیان اینکه ایران دوست روزهای سخت کشورهای منطقه است، گفت: ایران در دوران مقاومت دوست و حامی ملت و دولت سوریه بود و برادری بین دو ملت مقاوم ایران و سوریه تداوم خواهد داشت.

رئیس‌جمهور افزود: جریان مقاومت، به‌ویژه در فلسطین رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرده و رویکرد توسعه‌طلبی و اشغالگری امروز شکست خورده است. رژیم صهیونیستی همچنین با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و نیز میدان‌داری گروهک‌های تروریستی دست ساخته آمریکا قصد داشتند سوریه را تجزیه کنند، اما موفق نشدند.

رئیسی اظهار کرد: صهیونیست‌ها با حمایت حامیان غربی خود امروز سیاست تجزیه‌طلبی را در سودان دنبال می‌کنند و مردم سودان و جهان اسلام باید مراقب توطئه‌های صهیونیست‌ها باشند و بدانند که مهمترین ضرورت امروز برای ملت‌های مسلمان وحدت بوده و جمهوری اسلامی منادی و دعوت‌کننده همه مسلمانان به وحدت است.

«فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از مهمترین روندها و تحولات منطقه‌ای، گفت: تحولات منطقه حاکی از روند رو به رشد و رو به جلوی روابط ایران و سوریه دارد.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، علمی و فناوری دارد که می‌توانند در زمینه ارتقای سطح روابط دو کشور مورد استفاده قرار گیرند و باید اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور را با جدیت دنبال کنیم.

پربیننده ترین خبرها