یک محقق راهبردی در گفت وگو با العالم:

فلسطینی ها در تحمیل شکست اطلاعاتی بر دشمن به پیشرفت و مهارت دست یافته اند

جمعه 15 ارديبهشت 1402 - 11:15

محقق بنیاد مطالعات راهبردی «یابوس»، وضعیت جدید مبارزه فلسطین را «مبارزه فکری» با اشغالگران توصیف کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«سلیمان بشارات» محقق بنیاد مطالعات راهبردی «یابوس» در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: اشغالگران همواره به دنبال استفاده از بیشترین فناوری امنیتی و قابلیت های اطلاعاتی بوده اند اما در مقابل، مردم فلسطین و مبارزان مقاومت، اعم از مبارز فردی یا مبارز وابسته به گروه های سازمانی و حزبی، از مهارت های ساده خود استفاده می کنند، در عین حال وابسته به انباشت تجربه مبارزاتی هستند.

وی تصریح کرد: آنچه اکنون در سرزمین های اشغالی رخ می دهد عبارت از استفاده فلسطینی ها از تکنولوژی فکری است؛ مانند تأخیر اشغالگران در یافتن عاملان عملیات دره اردن بود که یک ماه پیش انجام شد و اشغالگران نتوانستند مانند گذشته بلافاصله مجری عملیات را دستگیر کنند. در نهایت هم مجبور شدند با اعزام انبوهی از نظامیان به شهر نابلس یورش ببرند و پس از نبردی که ساعت ها به طول انجامید، سه رزمنده مقاومت را ترور کردند.
این نکته قابل تامل است که رژیم اشغالگر صهیونیستی علیرغم در اختیار داشتن ابزار جاسوسی و تعقیب، نتوانست این رزمندگان مقاومت را به آسانی و سریع دستگیر کند و به اسارت درآورد بلکه این کار چند هفته طول کشید.
این قضیه نشان دهنده برتری فلسطینی ها در شکست اطلاعاتی - امنیتی رژیم اشغالگر است که مدعی است نسبت به سایر ارتش ها برتری فنی دارد و تلاش می کند سیستم های امنیتی خود را صادر کند.

بشارات خاطرنشان کرد: رسانه های صهیونیستی نیز با انتقاد از نیروهای امنیتی این رژیم، درباره عدم دستگیری سریع جوانان فلسطینی و چگونگی فرار آنها از محل عملیات در دره اردن صحبت کردند. با توجه به این که این محل عملیات یک میدان امنیتی کامل «اسرائیل» و تحت کنترل امنیتی شدید این رژیم به شمار می رود، اما مبارزان مقاومت قهرمانانه به شهر نابلس عقب نشینی کردند و برای مدتی از دیدگان ناپدید شدند که شکستی آشکار برای اشغالگران محسوب می شود.

بشارات همچنین تأکید کرد که در ابتدا نیروهای اشغالگر با لباس های زنانه و کارگری و به صورت کاملا مخفیانه وارد نابلس شدند. این خود نشان می دهد که نظامیان اشغالگر دیگر نمی توانند مثل سابق عمل کنند بلکه باید از ترس رزمندگان مقاومت، هرگونه اقدام احتیاطی را انجام دهند و در حال حاضر برای انجام اقدامات امنیتی خود وابسته به مزدوران عرب نما هستند.

پربیننده ترین خبرها