اوکراین یک فروند پهپاد خودی را که از کنترل خارج شده بود سرنگون کرد+ ویدیو

اوکراین یک فروند پهپاد خودی را که از کنترل خارج شده بود سرنگون کرد+ ویدیو
جمعه 15 ارديبهشت 1402 - 09:46

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که روز پنجشنبه یک پهپاد را (پهپاد بیرفدار ساخت ترکیه) پس از از دست دادن کنترل آن بر فراز کیف، سرنگون کرده است.

العالم ـ اروپا

نیروهای اوکراینی اعلام کردند که یک نقص فنی باعث از دست رفتن کنترل پهپاد بیرقدار (ساخت ترکیه) شد در همین حال نیروی هوایی این کشور اعلام کرد که روز پنجشنبه یک پهپاد را پس از از دست دادن کنترل آن بر فراز کیف پایتخت این کشور، سرنگون کرده است.

اوکراینشامگاه پنج‌شنبه نیروی هوایی اوکراین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «تقریباً در ساعت 20:00 به وقت محلی (17:00 به وقت گرینویچ)، یک فروند هواپیمای Bayraktar TB2 طی یک پرواز معمولی بر فراز کیف از کنترل خارج شد و سپس هدف قرارگرفته و منهدم شد. "

این بیانیه حاکی از آن است که نیروی هوایی معتقد است نقص فنی باعث از دست دادن کنترل این پهپاد شده است.

در همین حال کاربران اوکراینی در فضای مجازی کلیپ های ویدیویی پخش کردند که به گفته آنها سرنگونی پهپاد بیرقدار با آتش نیروی هوایی این کشور در آسمان پایتخت، کیف، را نشان می داد.

این خبر در شرایطی گزارش شده که دفتر ریاست‌جمهوری روسیه چند روز پیش کی‌یف را به حمله پهپادی به کرملین با هدف ترور «ولادیمیر پوتین» متهم کرد. مقام‌های اوکراینی این اتهامات را رد کردند و مدعی شدند که نقشی در حمله پهپادی به کرملین نداشته‌اند.

اما مسکو هشدار داد که حق انتقام‌جویی به شیوه‌ای مناسب و در زمان مناسب و مورد نظر را برای خود قائل است.

پربیننده ترین خبرها