پس لرزه های حمله پهپادی به کرملین؛ ارزیابی واشنگتن از احتمال حمله هسته ای روسیه به اوکراین / اوکراین یک سلاح اسرائیلی پیشرفته را آزمایش می کند

پس لرزه های حمله پهپادی به کرملین؛ ارزیابی واشنگتن از احتمال حمله هسته ای روسیه به اوکراین / اوکراین یک سلاح اسرائیلی پیشرفته را آزمایش می کند
جمعه 15 ارديبهشت 1402 - 11:49

همزمان با اعلام واشنگتن مبنی بر احتمال ضعیف حمله هسته ای روسیه به اوکراین، کی یف نیز اعلام کرده که درصدد آزمایش یک سامانه دفاع موشکی اسراییلی است و احتمال داد که این سامانه تا دو ماه دیگر آماده استفاده شود.

العالم - اروپا

واشنگتن با انتشار "ارزیابی" اطلاعاتی خود از احتمال حمله هسته ای روسیه به اوکراین سخن به میان آورده در همین حال اوکراین اعلام کرده که در حال آزمایش تسلیحات پدافندی پیشرفته دریافتی از رژیم اسرائیل است، انتشار جملگی این اخبار پس از حمله پهپادی به کاخ کرملین در مسکو و تلاش برای ترور ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه صورت گرفته است.

واشنگتن با اشاره به احتمال استفاده روسیه از سلاح های هسته ای علیه اوکراین، وقوع چنین حمله ای را ضعیف قلمداد کرده است.

این اعلام بعد از آن صورت گرفته که مسکو تاکید کرده پاسخ حمله پهپادی به کرملین را خواهد داد.

اوگنی کورنیچوک، سفیر اوکراین در تل‌ آویو گفت : کیف یک سامانه دفاع موشکی را که اسرائیل طراح کرده ، آزمایش می کند واین سامانه می تواند به اوکراین قدرت مقابله با حملات موشکی روسیه را بدهد.

وی احتمال داد که این سامانه تا دو ماه دیگر فعال شود.

رژیم اسرائیل اصولا با استفاده از سامانه گنبد آهنین که از آن برای مقابله با موشک های مقاومت فلسطینی در باریکه غزه استفاده می کند، تلاش می کند تا سامانه دفاعی خود را بهبود بخشد.

با توجه به اینکه اسرائیل مایل است روابط خوبی با مسکو داشته باشد، مسئولان اسرائیلی جزئیاتی درباره سامانه شناسایی موشکی ارائه نداده اند.

کورنیچوک گفت که این سامانه به اطلاعات رادارهای اوکراینی تجهیز شده و درحال حاضر در کیف در دست آزمایش است.

رویترز به نقل از کورنیچوک گزارش داد که این سامانه ، قدرت شناسایی اجسام مختلف از جمله موشک های بالستیک را دارد و این مساله اجازه بستن بخش های مشخصی از کشور به جای همه آن را می دهد.

وی افزود که این سامانه درصورت تکمیل شدن به اهالی مناطقی که درمعرض حملات موشکی یا پهبادی روسیه هستند، هشدار خواهد داد و این هشدار یا از طریق آژیر خطر یا از طریق ارسال پیامک های هشدار آمیز به تلفن های همراه خواهد بود.

در همین رابطه، " ایوریل هینز " رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا گفت که احتمال استفاده روسیه از سلاح های هسته ای ضعیف است.

وی افزود: ارزیابی فعلی ما این است که روسیه درحال حاضر از سلاح های هسته ای خود استفاده نکند.

به گفته ناظران، این مساله نشان دهنده پایبندی موسکو به خویشتنداری حتی در زمانی است که در جنگ اوکراین متحمل خسارات بسیار شده است.

به دنبال شروع جنگ اوکراین در 24 فوریه 2022 مسوولان روس به احتمال استفاده از سلاح های هسته ای درصورت مواجه شدن موسکو با خطر تهدید امنیت ملی تهدید کردند.

حملات و انفجارها

شب گذشته هم انفجارها و حملات در کیف به مدت 15 الی 20 دقیقه ادامه پیدا کرد .

این حملات پس از آن بود که مسکو اعلام کرده بود که با حملات پهبادی به مقر کرملین مقابله کرده است.

این تحولات پس از آن روی داد که روسیه صراحتا هشدار داد که به حمله پهبادی به مقر حکومت و محل کار پوتین رئیس جمهوری این کشور پاسخ خواهد داد.

همزمان با این ، استان های جنوبی اوکراین هدف حملات گسترده پهبادی روس ها قرار گرفت و کیف اعلام کرد که بسیاری از این پهبادها را ساقط کرده است.

پربیننده ترین خبرها