قهرمانان فلسطینی که دستگاه اطلاعاتی اشغالگران را به شکست کشانده اند

قهرمانان فلسطینی که دستگاه اطلاعاتی اشغالگران را به شکست کشانده اند
جمعه 15 ارديبهشت 1402 - 12:42

رژیم اشغالگر با تشدید جنایت خود علیه فلسطینی ها حمله جدیدی را در شهر نابلس انجام داد که پس از نبردی سخت و طولانی، منجر به شهادت 3 نیروی مقاومت شد. در عین حال، نیروهای مقاومت فلسطین موفق شدند قبل از شهادت مبارزان، یک نظامی صهیونیست را در حواره در جنوب نابلس هدف حمله سلاح سرد قرار دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

ناظران بر این باورند که صهیونیست‌ها برای مقابله با تشدید و گسترش مقاومت در سرتاسر سرزمین فلسطین کاملاً به دستگاه‌های امنیتی، نظامی و مؤلفه اطلاعاتی خود متکی هستند و این امر نشان می‌دهد که کابینه نتانیاهو به هرگونه عملیات امنیتی برای نجات خود شدیدا نیاز دارد چراکه امروز شکست خود را در سایه وحدت و انسجام جبهه های مقاومت در فلسطین مشاهده می کند.

محققان بر این باورند که ناکامی نیروهای اطلاعاتی رژیم اشغالگر در یافتن به موقع عاملان عملیات یک ماه پیش دره اردن، حمله اخیر به نابلس و مجبور شدن صهیونیست ها به اعزام انبوه نظامیان برای درگیری با سه نیروی مقاومت جهت ترور و به شهادت رساندن آنها، همچنین نبرد طولانی چند ساعته در این حمله نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر از شکست، ناتوانی در مقابله با مقاومت و مخمصه فرسایش سیستم بازدارندگی به شدت رنج می‌برد و تلاش می‌کند بحران‌های داخلی خود را از طریق عملیات امنیتی مانند یورش به نابلس لاپوشانی کند اما در این راه موفق نخواهد شد.

یورش به نابلس دستاوردی برای دشمن تلقی نمی شود، زیرا مجریان فلسطینی عملیات قبلی مقاومت در حال برنامه ریزی عملیات دیگری بودند و به طور کلی عملیات مبارزان مقاومت برای درگیری با اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست ادامه دارد.

کارشناسان معتقدند که رژیم اشغالگر صهیونیستی با وجود داشتن ابزار جاسوسی و تعقیب، نتوانست این مبارزان مقاومت را به آسانی و بلافاصله در حین انجام عملیات مقاومتی، دستگیر کند و این موضوع نشان دهنده برتری فلسطین و شکست دستگاه های اطلاعات امنیتی رژیم اشغالگر است که به برتری فنی نسبت به سایر ارتش ها می بالد و تلاش می کند سیستم های امنیتی خود را صادر کند.

این کارشناسان حتی به انتقاد رسانه های اسرائیلی از نیروهای امنیتی اشغالگر اشاره کردند که در مورد شکست آنها در دستگیری جوانان فلسطینی و چگونگی فرار آنها از محل انجام عملیات دره اردن صحبت کردند.

با توجه به این که محل عملیات مبارزان فلسطینی (دره اردن) یک میدان امنیتی کامل «اسرائیل» و تحت کنترل امنیتی شدید این رژیم به شمار می رود، اما مبارزان مقاومت قهرمانانه به شهر نابلس عقب نشینی کردند و برای مدتی از دیدگان ناپدید شدند که شکستی آشکار برای اشغالگران محسوب می شود.

ناظران تاکید کردند که ورود نیروهای اشغالگر با لباس های زنانه و کارگری و به صورت کاملا مخفیانه به نابلس، نشان می دهد که نظامیان اشغالگر دیگر نمی توانند مثل سابق بی پروا عمل کنند بلکه باید از ترس رزمندگان مقاومت، هرگونه اقدام احتیاطی را لحاظ کنند و در حال حاضر برای انجام اقدامات امنیتی خود وابسته به مزدوران عرب نما هستند.

رهبران حماس به نوبه خود تأکید کردند که سه مبارز مقاومت که توسط اشغالگران اسرائیل در نابلس ترور شدند، الگویی برای تشدید مقاومت در کرانه باختری هستند که در راه مقاومت شجاعانه تردید به خود راه ندادند.

اشغالگران علی رغم سال ها تلاش مذبوحانه برای از بین بردن شکوه جایگاه مقاومت میان فلسطینیان، هرگز موفق به انجام این کار نشدند و نخواهند شد.

پربیننده ترین خبرها