گزارش العالم از برقراری آرامش نسبی در سودان؛ آغاز گفتگوی طرف های درگیر در جده

شنبه 16 ارديبهشت 1402 - 17:36

تا کنون در شهر خارطوم پایتخت سودان به جز منطقه بحری به ویژه در شرق رود نیل آرامش نسبی حاکم است در این منطقه (منطقه بحری) در میان درگیری های متناوب، پرواز هواپیماهای جنگی در جریان است، اما به طور کلی امروز اوضاع آرام تر به نظر می رسد.

العالم - جهان اسلام

«طارق ابوشوره» خبرنگار العالم در خارطوم پایتخت سودان، گزارش داد: این آرامش محتاطانه ممکن است ناشی از آغاز گفتگوهای دو طرف درگیری، ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در جده عربستان باشد.

وی تصریح کرد: همچنان مردم شهر بحری از کمبود آب به دلیل کنترل ایستگاه اصلی آب این شهر توسط نیروهای واکنش سریع رنج می برند. قطع برق و کمبود نقدینگی به خاطر تعطیلی اکثر بانک های سودانی همچنان شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.

قرار است نمایندگان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع امروز (شنبه) در شهر جده عربستان برای پایان دادن به درگیری های سه هفته ای گفتگو کنند.

عربستان سعودی و ایالات متحده در بیانیه ای مشترک از هر دو طرف خواستند که مسئولیت خود را در قبال مردم سودان احساس کرده و به طور جدی در این گفتگوها شرکت کنند و نقشه راهی برای مذاکرات جهت توقف عملیات نظامی و تاکید بر پایان درگیری ترسیم کنند تا بدینوسیله مردم سودان را از رنج بیشتر در امان نگهدارند و اطمینان حاصل کنند که کمک های بشردوستانه به مناطق آسیب دیده می رسد.

عربستان سعودی و ایالات متحده از تلاش‌های همه کشورها و سازمان‌هایی که حمایت خود را از برگزاری این گفتگوها اعلام کردند، قدردانی کردند و بر ادامه تلاش‌های هماهنگ بین‌المللی برای مذاکرات گسترده با مشارکت همه طرف‌های سودانی تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها