حماس: نهادهای بین المللی جنایت‌های اشغالگران را افشا و محکوم کنند

حماس: نهادهای بین المللی جنایت‌های اشغالگران را افشا و محکوم کنند
شنبه 16 ارديبهشت 1402 - 19:04

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از نهادهای بین‌المللی خواست جنایت‌های اشغالگران صهیونیستی را در حق قدس و ساکنان آن افشا و محکوم کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه الاقصی، سامی ابوزهری روز شنبه افزود: نهادهای حقوقی و قانونی بین‌المللی باید جنایت‌های رژیم صهیونیستی را به پرونده‌های نقض آشکار قوانین بین المللی اضافه کنند و آن را بخشی از پرونده های ارائه شده به دیوان بین المللی بشمار آورند.

وی افزود: سیاست خصمانه صهیونیست‌ها در قبال ساکنان شهر قدس که آخرین نمونه های آن، صدور احکام اخراج فلسطینی ها از مسجدالاقصی و بخش قدیمی شهر قدس و جلوگیری از سفر فلسطینی‌های ساکن این شهر به خارج است، مجازات و انتقام از آنها به خاطر مقابله با یهودی سازی و اصرار بر خالی کردن مسجدالاقصی از فلسطینی ها است.

ابوزهری تصریح کرد: اشغالگران با بازداشت، حکم اخراج از مسجدالاقصی، ویران کردن منازل و تحمیل مالیات‌های سنگین ساکنان شهر قدس را هدف قرار داده است تا آنها را مجبور کند از این شهر خارج شوند و شهر قدس و مسجدالاقصی به یک منطقه کاملا یهودی تبدیل شود.

این عضو ارشد جنبش حماس گفت: البته اشغالگران در سایه پایداری و مقاومت ملت فلسطین تاکنون در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده‌اند.

به گزارش ایرنا، ابوزهری افزود: فلسطینیان ساکن قدس با آزار و اذیت شدید از سوی اشغالگران روبرو هستند به همین خاطر ملت فلسطین و همه ملت های امت اسلامی باید از آنها حمایت و با کمک‌های مادی و معنوی از آنها پشتیبانی کنند تا آنها بتوانند سیاست‌های اشغالگران را به چالش بکشانند و در قدس بمانند.

پربیننده ترین خبرها