خِفّت آمریکا در توسل به لولویی به نام "اسراییل" برای ترساندن ایران

خِفّت آمریکا در توسل به لولویی به نام
شنبه 16 ارديبهشت 1402 - 20:36

خبر: آمریکا به تهران اعلام کرده که اجازه دستیابی به تسلیحات هسته ای به تهران را نخواهد داد. آمریکا همچنین اعلام کرد همه تدابیر لازم را برای این منظور اتخاذ خواهد کرد از جمله اینکه آزادی «اسرائیل» را برای اقدام لازم علیه برنامه هسته ای ایران به رسمیت شناخت. این همان چیزی است که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، پنجشنبه گذشته در سخنرانی خود در موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن گفت.

تحلیل:

- آنچه سالیوان گفت همان طور که علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیروز (جمعه) به آن اشاره کرد، موید "مسئولیت واشنگتن در قبال اقدامات صهیونیست ها ضد افراد و تاسیسات هسته ای ایران است."

- مسلم است که تمامی اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر اسرائیل مانند ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و خرابکاری‌هایی که در برخی از تاسیسات هسته‌ای ایران صورت گرفت، آنگونه که سالیوان ادعا می کند، فقط با چراغ سبز آمریکایی‌ها نبوده بلکه با مشارکت مستقیم و هماهنگی بالا بین آمریکا و این رژیم انجام شده است.

- آنگاه که ایران هشدار می‌دهد که پاسخش به هرگونه حماقت «اسرائیل» علیه خود محدود به جغرافیای فلسطین اشغالی و نابودی کامل تل‌آویو و حیفا نخواهد بود، بلکه پاسخ شامل هر پایگاه، اردوگاه یا نیروی دریایی آمریکا خواهد بود که در شعاع 2000 کیلومتری چه در خشکی باشد و چه در دریا، هشداری توخالی نیست. این اشتباه است که اسرائیل را رژیمی بدانیم که حق دارد به تنهایی عمل کند، آنگونه که رهبرانش به آن می بالند، زیرا رژیم صهیونیستی جز پایگاه پیشرفته آمریکایی-غربی در مرکز جهان اسلام نیست که نقش عملی آن به تامین منافع نامشروع غرب در جهان اسلام منحصر می شود.

- نکته آخر اینکه سخن سالیوان در مورد اعطای "آزادی عمل به اسرائیل برای اقدام علیه برنامه هسته ای ایران" مانند خود او، پوچ و بی ارزش است زیرا اسرائیلی که سالیوان آن را تبلیغ می کند و گویی مانند سگ دیوانه ای است که با زنجیر آهنین بسته شده است و زنجیر آن در دستان آمریکا است که هر وقت و ضد هر کس بخواهد، آن را آزاد می کند، بخشی از تاریخ شده است و از این سگ دیوانه چیزی نمانده جز پارس کردن یعنی آنکه توان گاز گرفتن را هم از دست داده است. این مسئله در واقع دلیل رجزخوانی مکرر رهبران رژیم اسرائیل و در رأس آنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر گنده گوی این رژیم است و تهدیدات آنها ضد ایران حتی در مطبوعات خود این رژیم نیز به موضوع خنده و طنز تبدیل شده است، به همین دلیل است که ما سالیوان و سخنان او را پوچ و بی ارزش توصیف می کنیم.

پربیننده ترین خبرها