ادامه بازداشت مخالفان در تونس  

ادامه بازداشت مخالفان در تونس  
يکشنبه 17 ارديبهشت 1402 - 10:34

گروه‌های مخالف تونسی علیه سیاست‌های دولت قیس سعید تظاهراتی را برنامه‌ریزی کردند.

العالم تونس

فهرست مخالفان بازداشت شده در ارتباط با پرونده توطئه علیه امنیت دولتی در تونس هر روز بزرگتر می شود و شامل صحبی عتیق رهبر جنبش النهضه، نیز می شود، این در حالی است که جبهه نجات برای اعمال فشار برای آزادی آنها هیچ جایگزینی برای تظاهرات در خیابان ندارد

عبداللطیف المکی، رئیس حزب کار درگفت وگو با شبکه العالم گفت: "این پویش ها برای یادآوری دستگیری این افراد است. دولت همچنان به دستگیری افراد جدید مانند الصحبی العتیق، نماینده مجلس شریعت ادامه می دهد .

جنبش النهضه، رکن اصلی جبهه مخالف نجات ، به تدریج از طریق گفتمان جدید منذر الوانیسی رئیس موقت آن، به سمت آشتی با قدرت حاکم حرکت می کند.

این در حالی است که رهبران جنبش گفتند که به خط جبهه نجات پایبند خواهند بود و به دنبال گسترش کار مشترک با سایر احزاب مخالف هستند.

عجمی الوریمی یکی از رهبران جنبش النهضه گفت: النهضه جزء لاینفک جبهه نجات و خط سیاسی ما و خط جبهه نجات است. خط سیاسی جبهه نجات، اولویت های اقتصادی، اجتماعی و مالی است و ما باید روی این اولویت ها تمرکز کنیم و راه حل باید، گفت وگو باشد و دولت بتواند اصلاحات را انجام دهد و کشور را نجات دهد».

پویش اعتراضی جبهه نجات با اعتراضات محدود تعدادی از حامیان قیس سعید رئیس جمهور مواجه شد، در حالی که نیروهای امنیتی تلاش کردند تا از وقوع هرگونه تخلف جلوگیری کنند.

شکاف های سیاسی تونس روز به روز در حال افزایش است و تحولات سیاسی تحت تأثیر تغییر شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی در سطوح مختلف در حال وقوع است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها