سوریه به اتحادیه عرب بازگشت

سوریه به اتحادیه عرب بازگشت
يکشنبه 17 ارديبهشت 1402 - 15:32

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از موافقت وزرای امور خارجه عرب با بازگشت سوریه به کرسی اش در اتحادیه عرب طی نشست فوق العاده امروز (یکشنبه) در قاهره خبر داد.

العالم - عراق

احمد الصحاف افزود که وزرای امور خارجه عرب با بازکشت سوریه با کرسی اش در اتحادیه عرب موافقت کردند.

نشست فوق العاده وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب با هدف رفع تعلیق عضویت سوریه در این سازمان امروز (یکشنبه) در قاهره پایتخت مصر آغاز شد.
وی افزود که دیپلماسی گفت و گو و تلاش عراق برای همسویی عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تلاشی واقعی و موفق بود.

در همین حال «جمال رشدی»‌ سخنگوی اتحادیه عرب نیز اعلام کرد که اتحادیه عرب طرح بازگشت سوریه به این اتحادیه را تایید کرد.

شبکه الجزیره گزارش داد، «سامح الشکری» وزیر خارجه مصر، امروز (یکشنبه/ 17 اردیبهشت/ ۷ می)، در آغاز این نشست خاطرنشان کرد که وقایع سوریه ثابت کرد که راه حل نظامی برای آن وجود ندارد بلکه راهکار سیاسی راهگشا است. باید بر همه اشکال تروریسم در سوریه فائق آمد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، در پیش‌نویس مصوبه نشست امروز اتحادیه عرب که متعاقباً به شکل رسمی صادر خواهد شد، مشارکت هیأت‌های سوری در نشست‌های این اتحادیه از یکشنبه (17 اردیبهشت/ ۷ می)، از سر گرفته می‌شود.

به دنبال وقوع بحران سوریه در دوازدهم نوامبر ۲۰۱۱، برخی کشورهای عربی از جمله دولت وقت قطر و عربستان سعودی تصمیم گرفتند عضویت سوریه در نشست‌های اتحادیه عرب به اتهام سرکوب مردم این کشور تعلیق شود و حالا بعد از حدود 12 سال از آغاز بحران و شکست پروژه براندازی در سوریه، این تعلیق لغو شد.

پربیننده ترین خبرها