تحولات فلسطین در 24 ساعت گذشته؛

مجروح شدن شماری از فلسطینیان به ضرب گلوله صهیونیست ها/ 11 فلسطینی درکرانه باختری بازداشت شدند

مجروح شدن شماری از فلسطینیان به ضرب گلوله صهیونیست ها/ 11 فلسطینی درکرانه باختری بازداشت شدند
دوشنبه 18 ارديبهشت 1402 - 10:29

نظامیان و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) در ادامه حملات خود به ملت فلسطین و مقدسات و دارایی های آنها، به بیت لحم و رام الله حمله کردند، در این حمله تعدادی از شهروندان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست ها مجروح یا براثر شلیک گازهای اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، نظامیان صهیونیستی همچنین 11 شهروند فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت و چند ساختمان را در مناطق مختلف ویران کردند و هشدار دادند که بقیه ساختمان ها را هم ویران می کنند. شهر اریحا برای شانزدهمین روز پیاپی در محاصره است و شهرک نشینان به حملات خود به مسجد الاقصی ادامه می دهند و یک مجموعه مسکونی دیگری در شمال شرق قدس ایجاد کرده اند.

در جریان مقاومت اهالی بیت لحم در برابر نظامیان صهیونیست که قصد داشتند مدرسه ای را در منطقه "جب الذیب" در بیت تعمر در شرق بیت لحم تخریب کنند، دو شهروند به ضرب گلوله مهاجمان مجروح و ده ها تن نیز دچار حالت خفگی شدند.

نظامیان صهیونیستی در حمله به این مدرسه اقدام به تیراندازی و شلیک بمب های صوتی و گاز سمی کردند.

در استان رام الله و البیره نیز در حمله نظامیان اشغالگر به دبیرستان پسرانه قراوه و کفر عین در شمال غرب این استان، چند دانش آموز و معلم دچار حالت خفگی شدند.

نظامیان صهیونیستی با حمله به منازل شهروندان شهرک العوجا در شمال اریحا، 3 کودک را بازداشت کردند.

در استان قدس هم نظامیان صهیونیستی یک کارمند را که در اداره خود در بخش کشاورزی در مسجد الاقصی مشغول کار بود، با خود بردند.

این رژیم در استان اریحا نیز دو منزل در حال تأسیس در العوجا را با استفاده از بلدوزر تخریب کرد.

نظامیان این رژیم همچنین شهر اریحا را برای شانزدهمین روز پیاپی در محاصره خود دارند و با ایجاد موانع نظامی مانع خروج شهروندان می شوند و آنها را مجبور می کنند ساعت ها در صف های طولانی بمانند و خودروهایشان را بازرسی می کنند.

از سوی دیگر خاخام یهودا گلیک، خاخام افراطی صهیونیستی در رأس گروهی از شهرک نشینان و با حمایت گسترده نظامیان صهیونیستی، از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی حمله کرد.

در شمال شرق قدس نیز ده ها شهرک نشین اقدام به تصاحب اراضی فلسطینیان در شهرک مخماس کرده و شهرک جدیدی را در یک منطقه استراتژیک و جغرافیایی مهم بنا کردند.

پربیننده ترین خبرها