جهاد اسلامی: در پاسخ به اشغالگران تاخیر نخواهیم کرد

جهاد اسلامی: در پاسخ به اشغالگران تاخیر نخواهیم کرد
سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 - 11:29

جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی بیانیه‌ای ضمن تحمیل مسئولیت کامل حملات نوارغزه به رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به اشغالگران تاخیر نخواهند کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش جهاد اسلامی اسلامی فلسطین طی انتشار بیانیه‌ای، جنایت بامداد امروز (سه‌شنبه، ۹می) رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه را شدیداً محکوم و اعلام کرد که در سوگ شهدای فلسطینی که در قلب محله‌های رفح و شهر غزه هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند، عزادار هستند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، جنبش جهاد با بیان اینکه «دشمن صهیونیستی را مسئول کامل این کشتار تروریستی خائنانه» می‌داند، تصریح کرد: دشمن با این جنایت به اهداف خود نخواهد رسید؛ چراکه مقاومت یکپارچه و مواضعش ثابت است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌اش تاکید کرد: پاسخ فلسطین به این کشتار به تعویق نخواهد افتاد و سرایا القدس در کنار دیگر جناح‌های مقاومت، هرگز دربرابر انتقام خون پاک این شهدا کوتاه نخواهد آمد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنبش جهاد در نهضت خود برای تداوم مسیر و انجام وظایف مقدسش در مقاومت فلسطین، در برابر دشمن مصمم‌تر بوده و مثل همیشه پشت سران گردان‌های القدس، مردان و سربازان برومند آن ایستاده است؛ جهاد عهد و اراده خود را حفظ کرده و امانت عزم برای مبارزه را با مسئولیت کامل بر دوش می‌کشد.

«طارق سلمی»، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» در این باره گفت: تاکید می‌کنیم که دشمن صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد و ما وظیفه خود را برای پاسخ به این جنایت انجام خواهیم داد.

سلمی در ادامه و ضمن تاکید بر اینکه ما مواظب همه تحرکات دشمن برای هدف قراردادن رهبران مقاومت هستیم و پاسخ ما حتمی است، خاطرنشان کرد: این دشمن فقط زبان زور را بلد است و باید در حالت وحشت دائمی زندگی کند؛ جناح‌های مقاومت هستند که مکان، زمان و نوع پاسخ به دشمن صهیونیستی را تعیین می‌کنند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: مردم ما تا آزادی تمامی مناطق اشغالی به مبارزه و جهاد خود ادامه خواهند داد. همه اجزای امت عربی باید در مقابل این استکبار صهیونیستی که تمامیت ملت فلسطین را هدف قرار می‌دهد، در کنار مظلومیت مردم ما قرار گیرند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی «حماس» هم در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان این جنبش تاکید کرد: ترور رهبران ما، مقاومت بیشتری را به همراه خواهد داشت؛ دشمن در برآوردهای خود اشتباه کرد و تاوان جنایتش را خواهد داد.

پیش از او، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اینکه جنایت بامداد اشغالگران، علیه کل ملت فلسطین بوده، مسئولیت کامل این جنایت فجیع و عواقب خطرناک آن را بر عهده رژیم صهیونیستی گذاشته و درباره بهای سنگین آن هشدار داد.

بامداد امروز (سه‌شنبه، ۹می)، منابع خبری فلسطینی با گزارش حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سراسر نوار غزه، خبر دادند که مواضع جهاد اسلامی در شهرهای رفح، غزه و خان‌یونس بار دیگر هدف حملات اشغالگران قرار گرفته‌اند. ساعاتی بعد، به شهادت رسیدن چند فرمانده سرایا القدس، شاخصه نظامی حماس و برخی اعضای خانواده‌های آن‌ها تایید شد.

نبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «جهاد شاکر الغنام» دبیر شورای نظامی سرایا القدس، «خلیل صلاح البهتینی»، عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه شمال سرایا القدس و «طارق محمد عزالدین» از رهبران عملیات‌های نظامی سرایا القدس در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها