یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا به کلاهبرداری و پولشویی متهم شد

یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا به کلاهبرداری و پولشویی متهم شد
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1402 - 08:07

جورج سانتوس، ۳۴ ساله، دی‌ماه سال گذشته حتی پیش از تصاحب کرسی مجلس نمایندگان آمریکا پذیرفت که در کارزار انتخابات خود اقدام به «دروغ‌گویی» کرده است.

العالم _ آمریکا

به نقل از سی‌ان‌ان، جورج سانتوس، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، از بخش نسائو در ایالت نیویورک با ۱۳ مورد اتهام، در زمینه‌های کلاهبرداری و پولشویی مواجه شده است. او در این خصوص روز چهارشنبه در دادگاه حضور یافت.

جورج سانتوس متهم به کلاهبرداری، دریافت غیرقانونی پول از صندوقهای عمومی و پولشویی است.
این نماینده ۳۴ ساله، دی‌ماه سال گذشته حتی پیش از اینکه کرسی مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آورد، در پی افشاگری نیویورک‌تایمز درباره سوابقش پذیرفت که در کارزار انتخابات خود اقدام به «دروغ‌گویی» کرده است و با اظهار «تاسف» مدعی شد ادعاهایش درباره سابقه کاری و دانشگاهی که از آن فارغ‌التحصیل شده، تنها تلاشی برای اضافه کردن «زرق و برق» به رزومه کاری‌اش بوده است.
حالا دادستانی فدرال، او را متهم کرده در حالی که در دوران شیوع کرونا برای یک شرکت با دستمزد ۱۲۰ هزار دلار در سال کار می‌کرده، به دروغ فرم بیکاری پر کرده و از مزایای بیکاری برخوردار شده و طی دوره شیوع کرونا نزدیک به ۲۵ هزار دلار کمک هزینه زندگی از دولت دریافت کرده است.
او همچنین متهم است که با ایجاد یک صندوق کمک به کارزار انتخاباتی خود، هزاران دلار از کمک‌های مردمی را صرف مخارج شخصی خود، از جمله طراحی لباس کرده است.
این در حالی است که سانتوس درباره 13 اتهام فدرال، از جمله اتهامات کلاهبرداری در رابطه با مزایای بیکاری کووید-19، سوء استفاده از بودجه مبارزات انتخاباتی و دروغ‌گویی در مورد امور مالی شخصی خود در گزارش‌های مجلس نمایندگان، خود را بی گناه دانسته است.
به گفته دادستانی ایالات متحده در نیویورک، سانتوس با وثیقه 500 هزار دلاری آزاد شده است.

به سانتوس دستور داده شده است که گذرنامه‌اش را تحویل دهد. او برای سفر به خارج از واشینگتن دی سی، شهر نیویورک و لانگ آیلند به مجوز نیاز دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها