اشتباه محاسباتی دشمن صهیونیست و شکست در برابر گروه های مقاومت

اشتباه محاسباتی دشمن صهیونیست و شکست در برابر گروه های مقاومت
يکشنبه 24 ارديبهشت 1402 - 10:21

مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین معتقدند که دشمن صهیونیست با شروع نبرد با گروه های مقاومت در غزه از طریق ترور رهبران گردان های قدس وابسته به این جنبش ، دچار اشتباه محاسباتی شد و باید هم در تصمیمات خود در برابر مقاومت و شروط آن شکست بخورد.

العالم - نظرکده

مسئولان جنبش جهاد اسلامی معتقدند که مقاومت فلسطینی همواره تاکید دارد که از توانایی ها و امکاناتی برخوردار است که به واسطه آن می تواند دشمن را درهر زمان و مکان و در هر شرایطی هدف قرار دهد و به مدت چند هفته و نه طبق ادعای دشمن صهیونیست چند ساعت ، به حملات خود ادامه دهد.

به باور این مسئولان، دشمن صهیونیست با وجود اینکه دارای قدرت و سلاح آمریکایی است و ازحمایت کشورهای اقدام کننده به عادی سازی روابط با اسرائیل برخوردار است، تلاش کرد تا جنبش جهاد اسلامی را به تنهایی هدف قرار دهد، اما با این مساله غافلگیر شد که گردان های قدس با حکمت و اقتدار، نبرد را ضمن اتحاد با دیگر گروه های مقاومت مدیریت می کند.

دیگر گروه های مقاومت نیز هم بر همین موضع تاکید کردند. از جمله اینکه ، رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، تاکید کردند که دشمن صهیونیست به دنبال القای این موضوع است که آتش بس با مقاومت در غزه ، در واقع بخشی از نبرد مستمر با گروه های مقاومت است.

مسئولان جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین معتقدند که درگذشته ، این اسرائیل بود که تصمیم به آتش بس می گرفت، ولی اکنون، حتی اگر این مساله را ضمن توافق با طرف مصری اعلام کند، مادامیکه گروه های مقاومت در غزه ، آنرا اعلام نکرده و با آن موافقت نکرده اند، آتش بس اعتباری ندارد.

به گفته این مسئولان، نقش فلسطینی ها به علت وحدت موضع و هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک گروه های مقاومت که عمق مناطق اشغالی را هدف قرار داد، تقویت شده است و همین مساله صهیونیست ها را وادار کرد که به پناهنگاه بروند.

آن ها افزودند: دوران کبر و غرور اسرائیل سر رسیده است و اینک این گروه های مقاومت هستند که ابتکار عمل را در دست دارند.

پربیننده ترین خبرها