وقاحت وزیر افراطی صهیونیست و کابینه نتانیاهو در تعرض به مسجدالاقصی

وقاحت وزیر افراطی صهیونیست و کابینه نتانیاهو در تعرض به مسجدالاقصی
يکشنبه 31 ارديبهشت 1402 - 19:37

تنها سه روز بعد از راهپیمایی تحریک و توهین آمیز پرچم صهیونیستی، ایتمار بن گویر وزیر افراطی کابینه نتانیاهو با تعدادی صهیونیست به تعرض به مسجدالاقصی مبادرت کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

امروز و تنها سه روز بعد از راهپیمایی پرچم صهیونیستی، ایتمار بن گویر وزیر افراطی کابینه نتانیاهو با تعدادی صهیونیست وارد مسجدالاقصی می شود (پیشتر یک بار این کار را کرده بود و این دفعه دوم است) و بعد آن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم مهمترین جلسه حکومتش (بودجه جنجالی) را در تونل‌های زیر دیوار براق و مسجد الاقصی برگزار و در این جلسه هم ساخت شهرکی جدید در قدس را تصویب می کند و هم بودجه ای برای استمرار حضور صهیونیست ها در مسجدالاقصی تصویب می کند و....
بن گویر چنانکه پیش از راهپیمایی اخیر پرچم (در روز به اصطلاح استقلال اسرائیل) این حرکت را مصرانه به حرکتی ماهیانه تبدیل کرده بود، دور از ذهن نیست که برای اقدام جدیدش یعنی حضور در مسجدالاقصی هم برنامه ای جدید مثلا حضور هفتگی برای مناسبت های پیش رو در مسجد الاقصی تعریف کرده باشد.
نکته جالب توجه در نشست امروز کابینه نتانیاهو در مسجد الاقصی، تاکید وی بر این نکته است که: ترکیب حکومت را به همین شکل کنونی برای امنیت اسراییل و وحدت قدس حفظ خواهیم کرد. این یعنی نتانیاهو با هدف حفظ ائتلاف از یک سو و از دست ندادن فرصت کنونی ریاستش بر کابینه می خواهد آخرین میخ را بر پیکره مساله فلسطین به شکلی محکم بکوبد.

احتمالا تجربه مساله عادی سازی و تطبیع سزارین شده و البته بی سرانجام با دول عربی او را به این جمع بندی رسانده است که در اجرای سیاست هایش بایستی شدیدا تعجیل کند چرا که آینده ای تضمین شده در داخل اسراییل ندارد و البته همراهان کنونی اش هم قبل از آنکه همراه باشند مطالبه گرهستند و بقا و استمرار کابینه اش را به گروگان دیدگاه های افراطی شان گرفته اند.
اما آنچه نتانیاهو را به نطر در پیگیری به قول خودشان "توحید قدس" مصمم کرده است و اتفاقات امروز را باعث شده حتما بی ارتباط با راهپیمایی پرچم صهیونیستی که طی پنجشنه گذشته و بدون درگیری و دریافت موشک برگزارشد، نیست. البته دور از ذهن هم نیست که انتخاب امروز برای تشکیل کابینه در قدس با برگزاری رزمایش نظامی امروز (یکشنبه 31 اردیبهشت ماه) حزب الله مرتبط باشد و این اقدام در واقع پیامی نیز برای مصمم ترین قوه مسلح خارجی ضد اسراییل باشد.
اما صرف نظر از این تحلیل ها موضع کشورهایی مثل سعودی، ترکیه، مصر و قطر در واکنش به این اقدام تحریک آمیز رژیم صهیونیستی، این بار اگر چه قابل تامل و البته ستایش است، اما طبعا کافی نیست. این مواضع جالب توجه حکایت از آن دارد که بالاخره این جماعت گاه همراه و اغلب ساکت هم با رفتارهای پنجشنبه و امروز رژیم اسراییل به این جمع بندی رسیده اند که نتانیاهو و راست های افراطی این بار به کمتر از"آش با جاش"رضايت نخواهند داد.

پربیننده ترین خبرها