واکنش ها به تعرض وزیر تندروی صهیونیست به مسجد الاقصی

واکنش ها به تعرض وزیر تندروی صهیونیست به مسجد الاقصی
يکشنبه 31 ارديبهشت 1402 - 21:38

شماری از کشورها، مقامات و نهادهای اسلامی تعرض ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را به شدت محکوم کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد: تعرض ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی "اسرائیل" به مسجد الاقصی را شدیدا محکوم می‌کنیم.

وی افزود: مسئولیت کامل پیامدهای تنش و خشونت‌های ناشی از تجاوزات و تعرض مکرر به مسجد الاقصی را متوجه "دولت اسرائیل" می‌دانیم.

واکنش امارات به تعرض وزیر تندرو اسرائیلی به مسجد الاقصی

امارات متحده عربی نیز تعرض ایتمار بن گویر وزیر تندرو صهیونیست به مسجد الاقصی تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای بر ضرورت حمایت کامل از مسجد الاقصی و توقف هرگونه تجاوز و اقدام خطرناک و تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در آن تاکید کرد.

شورای همکاری خلیج فارس خواستار تحرک فوری برای توقف تعرض به مسجدالاقصی شد

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ادامه تجاوزات اشغالگران اسرائیلی به مسجد الاقصی به ویژه تعرض ایتمار بن گویر وزیر تندرو اسرائیلی به این مسجد را به شدت محکوم کرد.

جاسم محمد البدیوی در اظهاراتی مطبوعاتی بر ضرورت تحرک فوری جهت جلوگیری از ادامه تعرض و هتاکی صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی تاکید کرد و مسئولیت هرگونه عواقب و پیامد اینگونه تجاوزات را متوجه کابینه رژیم صهیونیستی دانست.

تشکیلات خودگردان: تجاوز به مقدسات باید متوقف شود

بنابر گزارش خبرگزاری «سما»، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: همه باید برای متوقف کردن تجاوزها به مقدسات اسلامی و مسیحی اقدام کنند.

محمد اشتیه افزود: اسرائیل همه بیانیه های محکومیت را از طرف سازمان ملل متحد یا هر طرف دیگری که باشد زیرپا می گذارد.

وی تصریح کرد: همانطور که فلسطینیان ساکن قدس در موضوع «گیت های الکترونیکی» بر اشغالگران پیروز شدند، ما در نبرد امروز نیز باید پیروز شویم زیرا مسجدالاقصی سد و دژ مستحکم تاریخ، دین، تمدن، آینده و هویت ملی ما است.

اشتیه گفت: این تجاوزها فقط مسجدالاقصی را هدف قرار نمی دهد بلکه کلیساها را نیز هدف قرار داده است و به همین خاطر ملت باید متحد در مقابل این تجاوز بایستند.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی قصد دارد ۵۷ مدرسه را در مناطق مختلف کرانه باختری تخریب کند به همین خاطر در روزهایی که ما درحال دفاع از مسجدالاقصی هستیم، جهانی که همواره با معیارهای دوگانه با مسائل برخورد می کند، نباید در قبال تخریب زیرساخت های آموزشی فلسطین ساکت بماند.

اشتیه اضافه کرد: ما با تمام قدرت از سرزمین، مدارس و مقدسات خودمان دفاع می کنیم.

بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح امروز به همراه گروهی از صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی یورش برد. این اقدام تحت تدابیر امنیتی از سوی پلیس رژیم صهیونیستی انجام شد.

بن گویر در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی دی ماه گذشته نیز به همراه شماری از صهیونیست ها به مسجدالاقصی یورش برده بود.

این اقدام وی واکنش‌های فلسطینی و عربی قابل توجهی را به همراه داشت و علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین، کشورهای عربی از جمله قطر، اردن، امارات، عربستان، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب و وزارت خارجه ترکیه آن را محکوم کردند.

پربیننده ترین خبرها