ادعای رسانه‌ صهیونیستی درباره گفت‌و‌گوی تلفنی مقامات ریاض و تل‌آویو

ادعای رسانه‌ صهیونیستی درباره گفت‌و‌گوی تلفنی مقامات ریاض و تل‌آویو
دوشنبه 1 خرداد 1402 - 13:36

یک شبکه صهیونیستی ادعا کرد که مقامات ریاض و تل‌آویو برای افتتاح یک خط هوایی مستقیم از فرودگاه صهیونیستی «بن گوریون» به فرودگاه‌های عربستان مخصوص انتقال حجاج و مسافران فلسطینی، در حال رایزنی با یکدیگر هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که مقامات تل‌آویو و ریاض با یکدیگر به منظور توافق بر سر انجام پروازهای هوایی مستقیم از اراضی اشغالی فلسطین به عربستان رایزنی کرده‌اند.

روزنامه «العربی الجدید»، امروز (دوشنبه)، به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت که گفت‌و‌گوی طرفین در حال حاضر معطوف به افتتاح یک خط هوایی برای انجام پروازهای مستقیم از فرودگاه صهیونیستی «بن گوریون» به فرودگاه‌های عربستان است تا فلسطینیان ساکن اراضی ۱۹۴۸ بتوانند برای ادای مناسک حج از این پروازها استفاده کنند.

این شبکه صهیونیستی در عین حال به نقل از دو مقام صهیونیست ادعا کرد که این تماس‌ها با حمایت و تشویق دو فرد سعودی انجام می‌شود و تل‌آویو عملا با شرکت‌های هوایی اردن و بحرین به منظور انتقال مستقیم حجاج از فرودگاه بن گوریون به عربستان رایزنی کرده است.

به ادعای کانال ۱۲، مقامات سعودی تمایل دارند فلسطینیان ساکن کرانه باختری نیز بتوانند از این پروازهای مستقیم برای سفر به جده استفاده کنند. بر اساس این گزارش، این مسئله منوط به موافقت دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) است.

این شبکه صهیونیستی همچنین خاطرنشان کرد که ریاض تنها به مسلمانان اجازه استفاده از این پروازها را خواهد داد. کانال ۱۲ پیش‌بینی کرد که ۴۵۰۰ فلسطینی ساکن در اراضی ۱۹۴۸ بتوانند برای ادای مناسک حج از این پروازها استفاده کنند.

«الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز پیشتر مدعی شده بود که تل‌آویو ​برای پرواز مستقیم حج به عربستان سعودی به ریاض درخواست داده است.

پربیننده ترین خبرها