دعوت از بشار اسد برای شرکت در کنفرانس آب و هوایی ابوظبی

دعوت از بشار اسد برای شرکت در کنفرانس آب و هوایی ابوظبی
سه شنبه 2 خرداد 1402 - 13:03

دولت امارات از رئیس‌جمهور سوریه برای شرکت در کنفرانس آب و هوایی ابوظبی دعوت به عمل آورده است.

العالم - سوریه

منابع خبری عربی‌ شب گذشته دوشنبه، (۲۲می) در گزارش‌هایی اعلام کردند که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از «محمد بن زاید» رئیس دولت امارات برای شرکت در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP ۲۸) به میزبانی دبی دعوت‌نامه دریافت کرده است.

خبرگزاری رسمی دولت سوریه «سانا»، نوشت: اسد، «عبدالحکیم النعیمی» کاردار سفارت امارات در دمشق را به حضور پذیرفته و وی دعوتنامه رسمی ابوظبی برای شرکت رئیس‌جمهور سوریه در این کنفرانس را تقدیم کرده است.

امارات بیش از دعوت اسد به این نشست که قرار است بین ۳۰ نوامبر تا ۱۲ دسامبر در ابوظبی برپا شود، با ارسال دعوت‌نامه‌های جداگانه‌ از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی برای حضور در این نشست دعوت کرده بود.

«محمد آل خواجه» سفیر امارات عربی متحده در فلسطین اشغالی هم شب گذشته با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو و «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی دردا کرد و دعوت‌نامه‌ها برای سفر آن‌ها به این کنفرانس در ابوظبی را تقدیم کرد.

وبگاه «تایمز اسرائیل» در این باره نوشت: نتانیاهو در حالی پس از ماه‌ها تاخیر برای انجام اولین سفر رسمی خود به امارات عربی متحده دعوت شده که این سفر امکان ملاقاتش با تعداد زیادی از سران کشورهای خارجی را فراهم خواهد کرد.

این پایگاه خبری همچنین نوشت: «نتانیاهو به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل در سال‌های منتهی به توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با امارات، بحرین و مراکش که در سال ۲۰۲۰ امضا شدند، چندین سفر مخفیانه به امارات داشت که هیچ یک از آن‌ها علنی تایید نشدند».

هرتزوگ اما در ماه دسامبر ۲۰۲۲ به امارات عربی متحده سفر و با «محمد بن زائد» رئیس دولت این کشور دیدار کرد. هم‌اکنون نیز سفر نتانیاهو به ابوظبی به دلایلی به تاخیر افتاده و دفتر نخست‌وزیری تل‌آویو اخیراً اعلام کرد که امارات عربی متحده در بحبوحه خشم ابوظبی از ورود غیرقانونی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، سفر او را لغو کرد.

پربیننده ترین خبرها