حزب‌الله لبنان: حضور اسد در جده به ادعای برخی سیاستمداران پایان داد

حزب‌الله لبنان: حضور اسد در جده به ادعای برخی سیاستمداران پایان داد
يکشنبه 31 ارديبهشت 1402 - 13:34

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی با ستودن بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حضور رئیس جمهوری این کشور در جده و نشست سران عرب را پایانی بر ادعاهای برخی سیاستمداران علیه دمشق دانست. در همین حال منابع مطلع برای نخستین بار از دیدار اعلام نشده رئیس جمهوری سوریه و نخست‌وزیر لبنان در حاشیه اجلاس سران عرب خبر دادند.

العالم - لبنان

به گزارش پایگاه خبری العهد، شیخ سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در این باره اظهار کرد: حضور سوریه و بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور در نشست جده، دلیل روشن و آشکاری است که ادعاهای بسیاری از سیاستمداران ساختگی و ناشی از سراب و اوهام است و همچنین نشان می‌دهد کسانی که به این سیاستمداران وعده داده بودند، اکنون آنها را فراموش کرده‌اند. برخی از لبنانی‌ها نمی‌خواهند این مسائل را فراموش کنند؛ چراکه کینه همچنان دل‌هایشان را پر کرده است؛ اما باید به آنها گفت که میهن با عقل، منطق و درک ساخته خواهد شد نه با کینه و نفرت.

وی گفت: ما تا کنون منتظر کسی نمانده‌ایم و در آینده نیز نخواهیم ماند و زمانی که منافعمان با منافع کشورمان یکی باشد و باید ما به یک جهت حرکت کنیم، درنگ نکرده و می‌گوییم که این جهت درست است.

صفی الدین همچنین تاکید کرد: بهتر است لبنانی‌ها از فرصت به دست آمده امروز استفاده کنند و این فرصت درپی جو مثبتی به دست آمده که پس از اجلاس سران کشورهای عربی در جده شکل گرفت و ممکن است آغازی برای اصلاح مسیرهای عربی به سمت دشمن واحد یعنی اسرائیل باشد.

وی ادامه داد: ای کاش این اجلاس سرآغازی باشد برای جستجوی آنچه اعراب، مسلمانان و مظلومان را برای نجات فلسطین متحد می‌کند و همچنان فلسطین و قدس را محور اصلی سیاست اعراب حفظ می‌کند.

در همین حال، منابع عربی در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط اعلام کردند که در حاشیه نشست جمعه سران عرب در شهر جده عربستان، دیداری میان نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان (موقت) با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه انجام شد.

این منابع گفتند که بشار اسد و نجیب میقاتی قبل از ورود به سالن نشست سران عرب با یکدیگر دیدار کردند و مسائل مشترک میان دمشق و بیروت را مورد بررسی قرار دادند.

این منابع فضای حاکم بر این دیدار را مثبت و دوستانه اعلام کرده‌اند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها