نقض قوانین قرنطینه کووید-19؛

پلیس انگلستان اتهامات جدید «پارتی گیت» علیه بوریس جانسون را بررسی می‌کند

پلیس انگلستان اتهامات جدید «پارتی گیت» علیه بوریس جانسون را بررسی می‌کند
چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 08:03

نخست‌وزیر پیشین انگلستان با اتهامات بیشتری درباره نقض قوانین مرتبط با قرنطینه کووید-19 مواجه شده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین انگلستان، پس از آنکه دو نیروی پلیس مطالبی را در مورد نقض احتمالی قرنطینه کووید توسط او منتشر کردند، با تحقیقات بیشتری درباره رسوایی موسوم به «پارتی‌گیت» از سوی پلیس مواجه شده است.
پلیس متروپولیتن لندن تایید کرد در حال «بررسی» اطلاعات جدیدی است که هفته گذشته درباره «نقض احتمالی» قوانین کرونا در داونینگ استریت بین ژوئن ۲۰۲۰ تا ماه مه ۲۰۲۱ دریافت کرده است.
روزنامه تایمز که این ماجرا را منتشر کرد می‌گوید پلیس در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات جدید مربوط به قانون‌شکنی احتمالی در املاک مربوط به بوریس جانسون در خارج از لندن است.
چندین منبع به این روزنامه گفتند قانون‌شکنی‌های احتمالی شامل خانواده جانسون و دوستان او نیز می‌شود، ولی یک منبع نزدیک به رئیس پیشین حزب، این خبر را تکذیب کرد.
جانسونِ ۵۸ ساله، تابستان گذشته در پی اختلافاتی در حزب حاکم، پس از ماه‌ها اتهامات نقض قرنطینه و رسوایی‌های دیگر از سمت نخست‌وزیری برکنار شد.
او همواره در پارلمان، نقض احتمالی قرنطینه کووید را - که او یا کارکنانش محدودیت‌های دوران همه‌گیری را با برپایی تجمع‌های شلوغ در خیابان داونینگ زیر پا گذاشته‌اند - رد کرد.
اما پلیس پس از تحقیقات جنایی برای ده‌ها دستیار او جریمه‌ صادر کرد و جانسون اولین نخست‌وزیر انگلستان شد که در یک گردهمایی‌ «قانون» را زیر پا گذاشته است.
حالا سایه تحقیقات جدید پلیس، اعضای دفتر کابینه را که از نخست وزیر نیز حمایت می‌کردند، تهدید می‌کند.
روز سه‌شنبه، گروه موسوم به خانواده‌های داغدار کووید-۱۹ برای عدالت در توییتی نوشت جانسون «به هیچ وجه برای هیچ منصب دولتی مناسب نیست» و به او پیشنهاد کرد «بی سر و صدا از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری کند».
در این توییت آمده است: این افشاگری‌ها ادعاهای بوریس جانسون مبنی بر اینکه قوانین قرنطینه خود را زیر پا نگذاشته است، به سخره می‌گیرد. او برای هر نوع فعالیت سیاسی کاملاً نامناسب است - چه رسد به نخست‌وزیری. او بار دیگر دروغ گفت وقتی خاطرنشان کرد قوانین در ساختمان شماره 10 زیر پا گذاشته نشده است، و از آن زمان که این موضوع را رد کرده، بارها و بارها دروغ گفته است.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها