عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از لفاظی‌های خود علیه ایران و مقاومت

عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از لفاظی‌های خود علیه ایران و مقاومت
پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 - 16:44

در پی هشدارهای ارکان محور مقاومت به رژیم صهیونیستی و قدرتنمایی دوباره جمهوری اسلامی ایران با آزمایش یک فروند موشک بالستیک جدید، رژیم صهیونیستی از لفاظی های دو روز اخیر خود علیه ایران و مقاومت در منطقه عقب نشینی کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش شبکه الجزیره، یک سخنگوی نظامی رژیم اسرائیل با عقب نشینی ضمنی از لفاظی های روزهای اخیر سران صهیونیست از جمله «هرتزی هلیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی علیه ایران و محور مقاومت گفت: گفته های هلیوی به این معنا نیست که ما درصدد جنگی علیه لبنان یا حمله به ایران هستم.

او همچنین از ترس واکنش و پاسخ محور مقاومت به مانور و تحرکات نظامی این رژیم در روزهای آینده افزود: تمرین های نظامی ما، سالیانه است.

«هرتزی هلیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر بدون توجه به بحران شدید و ضعف جبهه داخلی و ارتش این رژیم به اذعان خود کارشناسان صهیونیست و محاصره رژیم صهیونیستی از سوی ارکان محور مقاومت مدعی شد: ما توان حمله به ایران را داریم و به آنچه ایران در تلاش برای بنا نهادن آن در اطراف ما است، اهمیت نمی دهیم.

هلیوی در عین حال با نقض این ادعای خود گفت: ایران ۱۵۰۰ کیلومتر از اینجا فاصله دارد. این یک عملیات ساده نیروی هوایی نیز نیست. ارتش اسرائیل می داند چگونه در حیاط خلوت بجنگد و ما نیاز به ساخت ظرفیت‌ها و ایجاد توانایی‌ها داریم.

او ادامه داد: ایران بزرگ است و باید بدانیم که چگونه به هر نقطه در این کشور وسیع ضربه بزنیم و این چالشی متفاوت از آنچه در گذشته انجام دادیم، است.

هلیوی همچنین بدون توجه به تاکید چندباره مقاومت لبنان بر آمادگی همه جانبه برای مقابله با هرگونه تجاوزگری رژیم صهیونیستی در کنار سایر ارکان محور مقاومت و نیز قدرت بازدارندگی حزب الله که باعث ترس صهیونیست ها شده است، مدعی شد: حزب الله به شدت از به راه انداختن جنگی همه جانبه علیه ما پرهیز دارد و ما در جبهه شمالی (مرز شمالی فلسطین اشغالی با لبنان) در آمادگی خوبی هستیم.

رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی نیز از برنامه غنی سازی ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای ابراز نگرانی کرد و در عین حال سیاست کهنه رژیم صهیونیستی برای ایران هراسی را در پیش گرفت و به طور ضمنی تلاش کرد که ایران را متهم به تلاش برای غنی سازی ۹۰ درصدی کند و گفت: غنی سازی اورانیوم از سوی ایران به میزان ۹۰ درصد خط قرمزی برای جهان است.

پس از لفاظی هلیوی و وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر علیه ایران و محور مقاومت، امروز (پنجشنبه) موشک خرمشهر ۴ با نام «خیبر» جدیدترین محصول موشکی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

موشک خیبر که جدیدترین نسخه از خانواده موشک‌های خرمشهر است، موشکی سوخت مایع با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرمی است که علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های راهبردی، از ویژگی‌های تاکتیکی نیز برخوردار است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی این موشک گفت: پیام وزارت دفاع در راستای ارتقاء توانمندی‌های دفاعی برای دشمنان این است که در دفاع از کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی مسمم هستیم و این را به دشمن نشان دادیم که به هیچ وجه نمی‌توانند جوانان ما را از مسیر پیشرفت و رشد باز بدارد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان نیز پیشتر درباره رزمایش مقاومت در جنوب لبنان گفت: آنچه در رزمایش اخیر نشان داده شد نمونه کوچکی از آنچه ما داریم، است اما موشک‌های نقطه زن نمایش داده نشد.

وی با بیان اینکه مقاومت تا پایان آزادی کامل متوقف نمی‌شود، افزود: ما جزئی از اتحاد میدان‌های نبرد هستیم و اسرائیلی‌ها باید بدانند که نمی‌توانند از معادله بازدارندگی عبور کنند.

به گزارش ایرنا، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس نیز به نوبه خود گفت: تهدیدهای سران رژیم صهیونیستی برای حمله به کشورهای منطقه بار دیگر تاکید می‌کند که دشمن صهیونیستی تهدیدی برای کل منطقه و خطری واقعی برای ملت ما است.

سخنگوی حماس افزود: به همان میزان که این تهدیدات پی در پی و همه جانبه رفتاری تروریستی است، بیانگر ترس و اضطراب رژیم صهیونیستی نیز است که به خاطر توسعه توانمندی‌های نیروهای مقاومت در منطقه ایجاد شده است.

در همین حال، شماری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی منطقه لفاظی های روزهای اخیر سران صهیونیست علیه مقاومت و ایران را نشان از استیصال آنها و نوعی فرار از بحران داخلی و صدور آن به خارج توصیف کرده اند.

پربیننده ترین خبرها