هنیه: کابینه نتانیاهو خطرناک و به دنبال جعل حقایق تاریخی است

هنیه: کابینه نتانیاهو خطرناک و به دنبال جعل حقایق تاریخی است
پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 - 18:03

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت که کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» کابینه ای خطرناک و بدنبال وارونه جلوه دادن حقایق تاریخی و جغرافیایی است و ملت فلسطین در نبرد بر سر موجودیت با دشمن صهیونیست هستند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

اسماعیل هنیه امروز در یک نشست خبری در مراسم جشن پیروزی فراکسیون اسلامی در انتخابات شورای دانشجویی «بیرزیت» اعلام کرد: ما در مرحله رهایی از دست اشغالگران و مقابله با دشمن صهیونیستی و این کابینه خطرناک و افراطی بر سر موجودیت هستیم؛ کابینه ای که در تلاش برای وارونه جلوه دادن حقایق تاریخی و جغرافیایی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره پیروزی فراکسیون اسلامی در انتخابات شورای دانشجویی بیرزیت گفت: این پیروزی که پس از پیروزی بزرگ فراکسیون اسلامی در دانشگاه نجاح حاصل شده، تأکیدی بر پایبندی ملت فلسطین به گزینه مقاومت و سلاح است.

هنیه افزود: دانشگاه‌های ما تنها نهادها و مراکزی علمی نیستند، بلکه پایگاهی برای خیزش و انتفاضه تاریخی ملت فلسطین، معیار قدرت و سازنده رهبران آینده با گرایشات مختلف هستند.

وی ضمن تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات شورای دانشجویی دانشگاه بیرزیت، این پروزی را به شهدا، اسرا، مجروحان و تمامی مجاهدان فلسطینی تقدیم کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه افزود: ما در مرحله رهایی از رژیم اشغالگر و در رویارویی وجودی با این دشمن مستکبر و با این کابینه خطرناک و افراطی که در صدد وارونه جلوه دادن واقعیات تاریخی و جغرافیایی است، قرار داریم.

هنیه خاطرنشان کرد: ما در مرحله رهایی، تقابل و مقاومت هستیم و از این رو به مشارکت، وحدت، همکاری و همگرایی با همه مردم، گروه‌ها، نیروها و شخصیت‌ها در داخل فلسطین و یا خارج از این کشور پایبند هستیم.

وی در ادامه بر موضع حماس در پایبندی به انتخابات سراسر ریاستی و قانونگذاری و شورای ملی سازمان آزادیبخش تأکید کرد و گفت: من مجددا بر موضع، آمادگی خود برای برگزاری انتخابات دانشجویی در تمامی دانشگاه‌های غزه بر اساس قانون مورد توافق تأکید می‌کنم. ما از همه می‌خواهیم که در تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در همه دانشگاه‌های غزه مشارکت داشته باشند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز طی بیانیه‌ای پیروزی فراکسیون اسلامی وفا در انتخابات شورای دانشجویی دانشگاه بیرزیت را تبریک گفت.

حماس تأکید کرد که پیروزی فراکسیون اسلامی در این انتخابات بیانگر حمایت فلسطینیان از گزینه مقاومت و مخالفت با عادی‌سازی روابط و همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا، دیروز فراکسیون اسلامی وفا شاخه دانشجویی جنبش مقاومت اسلامی حماس برای دومین بار متوالی در انتخابات شورای دانشجویی دانشگاه بیرزیت پیروز شد.

پس از شمارش نهایی آرا فراکسیون اسلامی با ۴۴۸۱ رای در مقابل ۳۵۳۹ رای فراکسیون شهید یاسر عرفات شاخه دانشجویی جنبش فتح پیروز این انتخابات شد.

بدین ترتیب فراکسیون اسلامی وفا ۲۵ کرسی، فراکسیون شهید یاسر عرفات ۲۰ کرسی و فراکسیون چپ یکپارچه هم ۶ کرسی را بدست آورد.

پربیننده ترین خبرها