گیت‌های الکترونیکی کنترل گذرنامه در فرودگاه‌های سراسر انگلیس مختل شد

گیت‌های الکترونیکی کنترل گذرنامه در فرودگاه‌های سراسر انگلیس مختل شد
شنبه 6 خرداد 1402 - 16:15

هم زمان با آغاز تعطیلات میان ترم مدارس انگلیس، اختلال در سامانه مهاجرتی این کشور زه از کار افتادن گیت‌های الکترونیکی کنترل گذرنامه و تشکیل صف‌های طولانی در فرودگاه‌های سراسر انگلیس منجر شد.

العالم - اروپا

این مشکل از دیشب (جمعه) در فرودگاه‌های اصلی انگلیس از جمله هیترو، استنستد، گتویک و لوتن گزارش و به سرگردانی هزاران مسافر منجر شده است. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که جمعیت زیادی از مسافران پشت گیت‌های دستی کنترل گذرنامه در انتظار هستند و صف‌ها با سرعت بسیار کمی حرکت می‌کنند.

فرودگاه هیترو لندن در توئیتی نوشت: ما از بروز یک مشکل سراسری که برای گیت‌های الکترونیکی که توسط نیروهای مرزی اداره می‌شود، آگاه هستیم. این مشکل برای تعداد دیگری از مبادی مرزی رخ داده و مختص هیترو نیست.

گزارش‌ها حاکیست که اختلال در سامانه وزارت کشور انگلیس سبب تشکیل صف‌های طولانی در بنادر مرزی نیز شده است. یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس با اشاره به مشکل بوجود آمده افزود که مهندسان سرگرم حل مساله هستند تا تاثیر آن را برای مسافران به حداقل برسانند.

هم زمان، مسافران شاکی بعد از ساعت‌ها انتظار در صف کنترل گذرنامه، نارضایتی خود را در شبکه‌های مجازی منعکس کردند. یکی از مسافران هیترو در توییتی نوشت: فقط دو ساعت طول کشید تا به صف اصلی برسم. گیت‌های گذرنامه از کار افتاده است.

بر اساس آمار اعلام شده ۲۷۰ گیت الکترونیکی گذرنامه در مبادی مرزی انگلیس وجود دارد که می‌تواند از سوی اتباع انگلیسی و اروپایی بالای ۱۲ سال و ملیت‌های چندین کشور دیگر از جمله استرالیا، کانادا، ایالات متحده، ژاپن و نیوزلند مورد استفاده قرار گیرد.

اخلال در سامانه مهاجرتی انگلیس در حالی رخ می‌دهد که نقص فنی در شبکه رایانه خطوط هواپیمایی انگلیس (برییتیش ایرویز) نیز سبب شد تا دیروز ۱۷۵ پرواز این شرکت لغو شود.

پربیننده ترین خبرها